Pregled bibliografske jedinice broj: 917409
Odnos i značaj medijskog odgoja u dječjim vrtićima: pravila i medijski izazovi
Odnos i značaj medijskog odgoja u dječjim vrtićima: pravila i medijski izazovi // Medijski odgoj i zaštita dječjih prava
Zagreb, Hrvatska, 2017. str. 19-20 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 917409 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos i značaj medijskog odgoja u dječjim vrtićima: pravila i medijski izazovi
(The relationship and importance of media education in kindergartens: rules and media challenges)
Autori
Peran, Suzana ; Raguž, Anđelka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Medijski odgoj i zaštita dječjih prava
/ - , 2017, 19-20
Skup
Medijski odgoj i zaštita dječjih prava
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 08.12.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
medijski odgoj, medijska pismensot, odgojitelji, dječji vrtići
(media education, media literacy, educators, kindergartens)
Sažetak
Uslijed brojnih promjena u suvremenom medijskom okruženju te popratno teorijskih pristupa, mogućih razilaženja u definiranju pojma i značenju medijske pismenosti, u radu, potonjem pojmu i procesu -- pristupamo temeljem promišljanja o važnosti i ulozi medijskog odgoja djece od njihove najranije dobi. S time u vezi, medijsko opismenjavanje djece, promatramo u suodnosu sa sposobnosti roditelja, skrbnika i odgojitelja da se kompetentno i primjereno služe medijima, da su pritom kritični i svjesni djelomične odgovornosti pri stvaranju medijskih uradaka kao aktivni korisnici i kreatori sadržaja, kojima su istovremeno izložena i djeca koju upravo oni odgajaju. S obzirom na dvojake činjenice da odrastanje i socijalizacija djece i mladih uvelike ovisi s jedne strane o obitelji i/ili skrbnicima te s druge strane i o utjecaju vršnjaka i odgojitelja u dječjim vrtićima te da faktično djeca svoje svakodnevne navike usvajaju i oblikuju temeljem prvog oblika obrazovnog stupnja kroz programe i komunikacijske aktivnosti u dječjim vrtićima i predškolskim ustanovama, pretpostavka je da će se interpretacijom rezultata empirijskog istraživanja provedenog među odgojiteljima rasvijetliti njihova uloga odgojitelja u medijskom odgoju djece. U anketnom istraživanju, među ostalim, nastojimo propitati shvaćanje odgojitelja o utjecaju medija na kreiranje stavova kod djece, medijske pismenosti, načine korištenja medija i vrednovanje medijskih sadržaja u njihovu svakodnevnom radu. Potonje smo izabrali jer nas je zanimalo jesu li u sklopu njihovih odgojnih metoda i pristupa djeci mlađih uzrasta, sadržajno implementirane teme i preporuke o medijskim sadržajima te o važnosti kritičkog pristupa medijima i njihovu utjecaju na pojedinca i društvo. Nadalje, zanimalo nas je na koji način koriste medije u obrazovnim aktivnostima te služi li im kao alat za učenje ili kao dodatna pomoć u radu s velikim grupama. Odgojiteljima i odgojiteljicama pristupamo i kao medijskoj publici, ali i kao aktivnim korisnicima koji kreiraju medijske sadržaje. Na temelju provedene ankete želimo saznati kako stvaraju vlastitu medijsku pismenost, koliko to pridonosi povećanju njihove medijske osviještenosti i odgovornosti u korištenju medija te potiče li ih medijska pismenost na medijski odgoj djece. Stavljajući u suodnos medijsko obrazovanje, medijsku pismenosti i odgovornost odgojitelja pri medijskom odgoju djece -- ističemo važnost poučavanja medijske pismenosti u sklopu obrazovanja pedagoga i odgojitelja, kao onih koji će aktivno sudjelovati u podučavanju djece i mladih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb