Pregled bibliografske jedinice broj: 916557
Informacijske i komunikacijske tehnologije u učenju hrvatskoga kao inoga jezika – kompetencijski pristup
Informacijske i komunikacijske tehnologije u učenju hrvatskoga kao inoga jezika – kompetencijski pristup // Knijga sažetaka
Wrocław, Poljska, 2017. str. 5-6 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 916557 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacijske i komunikacijske tehnologije u učenju hrvatskoga kao inoga jezika – kompetencijski pristup
(Information and Communication Technologies (ICT) in Learning Croatian as a Second Language - competence-based approach)
Autori
Cvikić, Lidija ; Dumančić, Mario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knijga sažetaka
/ - , 2017, 5-6
Skup
Učenje slavenskih jezika kao stranih – nove metode i tehnologije.
Mjesto i datum
Wrocław, Poljska, 23.11.2017. - 24.11.2017
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik, informacijske i komunikacijske tehnilogije, kompetencije nastavnika
(Croatian as other language, infomation and communication technologies, teacher competences)
Sažetak
Bez uporabe informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT) teško je zamisliti suvremenu nastavu, a u nastavi inoga jezika uporaba IKT-a omogućuje usmjerenost na komunikaciju, autentičnost, prikladnost, međukulturnost, multimodalnost te razvoj svih jezičnih vještina. Stoga je uporaba IKT-a u različitim stupnjevima realnost i učenju hrvatskoga kao inoga jezika– od klasične nastave licem u lice s uporabom IKT-a, mješovite (hibridne) nastave ili u potpunosti online nastave hrvatskoga kao inoga jezika (Cvikić i Kanajet Šimić, 2012 ; Cvikić, Bošnjak i Kolaković, 2013). Posljedica uporabe IKT-a u nastavi jezika jest i promjena tradicionalnih uloga učitelja i učenika, što pretpostavlja i razvoj posebnih kompetencija. U ovome se radu raspravlja o uporabi IKT-a u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika s posebnim naglaskom na kompetencijama koje moraju razvijati učitelji i učenici kako bi jezična nastava uz uporabu IKT-a bila što učinkovitija. Na primjerima različitih vrsta nastave hrvatskoga kao inoga jezika raspravljat će se ponajprije o kompetencijama predavača u različitim fazama nastave: pripremi nastave uz uporabu IKT-a, neposrednome poučavanju i pružanju podrške učenicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb