Pregled bibliografske jedinice broj: 916450
Melankolija maternice – kontrola ženske reproduktivne uloge, trauma i nekropolitika
Melankolija maternice – kontrola ženske reproduktivne uloge, trauma i nekropolitika // Književno-znanstveni skup Dani Marije Jurić Zagorke 2017: Feminizam i kultura straha / Čale Fedlman, Lada ; Jambrešić Kiorin, Renata (ur.).
Zagreb: Centar za ženske studije, 2017. str. 14-12 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 916450 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Melankolija maternice – kontrola ženske reproduktivne uloge, trauma i nekropolitika
(Melancholia of Uterus - Control of Female Reproductive Role, Trauma and Necropolitics)
Autori
Uzelac, Ana, Marjanić, Suzana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Književno-znanstveni skup Dani Marije Jurić Zagorke 2017: Feminizam i kultura straha
/ Čale Fedlman, Lada ; Jambrešić Kiorin, Renata - Zagreb : Centar za ženske studije, 2017, 14-12
Skup
Njiževno-znanstveni skup Dani Marije Jurić Zagorke 2017: Feminizam i kultura straha
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
Ana Uzelac, Melankolija maternice, kontrola ženske reproduktivne uloge
(Ana Uzelac, Melancholia of Uterus, control of female reproductive role)
Sažetak
U prvom dijelu izlaganja Ana Uzelac razmatra vlastito traumatično iskustvo porođaja koje je reprezentirano kroz niz grafika, crteža i tekstova. Današnji koncept porođaja u suštini je simptom jednog te istog problema koji za posljedicu ima dugu povijest nasilja nad ženama. Drugim riječima, premise koje su uvjetovale ranije društvene prakse, kao progon i spaljivanje vještica (koje vremenski koincidira s ustanovljavanjem prakse današnjeg porođaja u kojemu je ženi oduzeta ingerencija nad vlastitim tijelom – protagonist postaje muškarac), te invenciju histerije, iste su one koje danas legitimiraju nasilje nad ženama tijekom porođaja. Navedeno sam vizualizirala u svome radu Melankolija maternice (2015., artist book, duboki i visoki tisak, tekst, crtež, 26, 3 x 36, 5). Odabir medija grafike nije slučajan – fraza koja reprezentira histeriju jest suffocation de la mere/matrice, a pojam matrice u direktnoj je relaciji s pojmom (grafičke) matrice, a i sâma riječ maternica ima isti korijen. Tehnologija grafike obiluje raznim mehaničkim metodama urezivanja, jetkanja, ukucavanja koje bismo mogli karakterizirati kao nasilne metode, upisivanja značenja, odnosno označavanja. U drugome dijelu izlaganja (Suzana Marjanić) postavit će u kontekst navedeni rad s radovima Milijane Babić (7 dana za ženu, 2016.) i Ines Matijević Cakić (Matriksijalne priče, 2014.) koji su (i) prvi put bili zajedno izloženi na 51. zagrebačkom salonu vizualnih umjetnosti na temu Izazovi humanizmu (HDLU, Zagreb, 2016.) a drugi put u kontekstu prve lokalne izložbe o trudnoći (Galerija Vladimir Bužančić, Zagreb, kustosica: Anita Zlomislić, 2017.). Kao što je navela Renata Salecl – "Tradicionalna 'moralna većina', onakva kakvu poznaje Zapad, ne suprotstavlja se abortusu zašto što abortus ugrožava naciju, nego u ime kršćanskih vrijednosti svetosti života, svetosti značenja začeća itd.", iz čega Ksenija Vidmar Horvat ističe da u postsocijalizmu se koncept abortusa povezuje s polaganim umiranjem, ubojstvom naroda (prema Vidmar Horvat 2017:30-31).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
189-1890666-0664 - Interpretativne razine tradicije (Lozica, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb