Pregled bibliografske jedinice broj: 915965
Derivacija klasičnih modela u modernoj umjetnosti : primjeri monumentalizma u spomeničkoj plastici Ivana Meštrovića
Derivacija klasičnih modela u modernoj umjetnosti : primjeri monumentalizma u spomeničkoj plastici Ivana Meštrovića // Adrias, 21 (2015), 153-170 doi:https://hrcak.srce.hr/149989 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 915965 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Derivacija klasičnih modela u modernoj umjetnosti : primjeri monumentalizma u spomeničkoj plastici Ivana Meštrovića
(The derivation of classical models in modern art : the examples of munumentalism in monumental plastic art of Ivan Meštrović)
Autori
Vujanović, Barbara
Izvornik
Adrias (0352-9924) 21
(2015);
153-170
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Ivan Meštrović ; monumentalizam ; neoklasicizam ; art déco ; konjanički spomenik ; Viktorija
(Ivan Meštrović ; monumentalism ; Neoclassicism ; Art Déco ; equestrian monument ; Victoria)
Sažetak
Statuomanija – naglašena potreba za komemorativnim spomenicima – svoj vrhunac u Europi te sjevernoj Americi doživljava u razdoblju od 1870. do 1914. godine. Iznimka su, međutim, ratni spomenici i spomenici velikanima, koji niču nakon Velikog rata poslije kojeg su nastale nove nacionalne države. Ivan Meštrović se dvadesetih i tridesetih godina svojim kiparskim i arhitektonskim ostvarenjima apsolutno uklapa u europski okvir međuratnog neoklasicizma. Ivan Meštrović podlogu za paradigmu monumentalizma, koja se u spomeničkim projektima očituje u njihovim oblikovnim karakteristikama, dimenzijama i smještaju u prostoru, pronalazi u klasičnim motivima, antičkim kiparskim temama, derivacijama klasičnih kompozicijskih rješenja i arhitektonskih elemenata. Mahom neostvarenim rješenjima za ambijent pojedinih spomenika (Bukurešt, Varšava), Meštrović se približava suvremenim tendencijama arhitekture i urbanizma dvadesetih i tridesetih godina prošlog stoljeća koje su u klasici prepoznavale potvrdu društvenog reda te mogućnost idealne propagande snage nacije i njezine ideologije.
Izvorni jezik
Hrvatski