Pregled bibliografske jedinice broj: 915772
Vrijednost kao partnera i socioseksualnost
Vrijednost kao partnera i socioseksualnost, 2015., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 915772 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrijednost kao partnera i socioseksualnost
(Mate value and sociosexuality)
Autori
Lucić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
23.09
Godina
2015
Stranica
30
Mentor
Penezić, Zvjezdan
Ključne riječi
vrijednost kao partnera, samoprocjena vrijednosti kao partnera, socioseksualnost, spolne razlike
(mate value, self-perceived mate value, sociosexuality, gender differences)
Sažetak
Vrijednost kao partnera je ukupna vrijednost karakteristika koju neka osoba posjeduje u određenom trenutku i kontekstu i koje utječu na njenu sposobnost da uspješno pronađe, privuče i zadrži partnera. Što se tiče preferencija pri odabiru partnera, jedna od ključnih spolnih razlika je veća važnost koju žene pridaju financijskoj osiguranosti muškarca, dok je fizička atraktivnost žena bila važnija muškarcima. Socioseksualnost se odnosi na individualne razlike u potrebi za emocionalnom bliskošću i povezanošću s partnerom prije stupanja u seksualne odnose. U brojnim istraživanjima pokazano je da su muškarci nerestriktivniji od žena, odnosno da imaju tendenciju ulaska u seksualne odnose u odsutnosti prethodne bliskosti, predanosti i drugih indikatora emocionalnog vezivanja. Muškarci s visokom vrijednošću kao partnera obično su postizali više rezultate na socioseksualnosti što upućuje na to da primjenjuju kratkoročne seksualne strategije, dok u prethodnim istraživanjima veza između vrijednosti kao partnera i socioseksualnosti kod žena nije bila tako jasna. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos samoprocijenjene vrijednosti kao partnera, procjene vrijednosti kao partnera idealnog partnera u dugoročnoj vezi te socioseksualnosti kod muškaraca i žena. Istraživanje je provedeno putem online upitnika na uzorku od 643 ispitanika u dobi od 18 do 30 godina. Primjenjen je Revidirani upitnik socioseksualne orijentacije te Inventar vrijednosti kao partnera. Rezultati su pokazali da su privlačno lice i privlačno tijelo muškarci procjenjivali značajno važnijim, dok je financijska osiguranost bila važnija ženama. Nadalje, kod muškaraca je utvrđena značajna pozitivna povezanost samoprocijenjene privačnosti tijela i socioseksualnosti, no nije utvrđena značajna povezanost samoprocijenjene privlačnosti lica i socioseksualnosti. Kod žena nije dobivena statistički značajna povezanost samoprocijenjene privlačnosti lica i privlačnosti tijela sa socioseksualnosti. Pokazalo se i da su muškarci nerestriktivniji od žena te da postoji pozitivna povezanost samoprocijenjene vrijednosti kao partnera i procjene vrijednosti kao partnera idealnog partnera u dugoročnoj vezi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija