Pregled bibliografske jedinice broj: 915764
Osobine ličnosti i motivacija kod sportski aktivnih i neaktivnih učenika
Osobine ličnosti i motivacija kod sportski aktivnih i neaktivnih učenika, 2016., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 915764 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobine ličnosti i motivacija kod sportski aktivnih i neaktivnih učenika
(Personality traits and motivation in athlete and non-athlete students)
Autori
Škulić, Rebeka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
27.09
Godina
2016
Stranica
25
Mentor
Penezić, Zvjezdan
Ključne riječi
osobine ličnosti, motivacija, sportski aktivni učenici, sportski neaktivni učenici
(personality traits, motivation, athlete students, non-athlete students)
Sažetak
Jedno od najzanimljivijih pitanja u sportskoj psihologiji jest kako ličnost utječe na uspjeh sportaša. Iako postoje oprečna mišljenja, znanstvenici se mogu složiti kako je ličnost zasigurno jedan od faktora koji pridonose tom uspjehu. Dosadašnja istraživanja pokazala su kako sportaši pokazuju više rezultate na dimenziji ekstraverzije te niže na dimenziji neuroticizma, dok su rezultati, što se tiče dimenzija ugodnosti, savjesnosti i otvorenosti prema iskustvu, kontradiktorni. Nadalje, veliku ulogu u životu sportaša ima i motivacija, odnosno mogućnost pojedinca da sam sebe motivira. Istraživanja na ovom području također pružaju nekonzistentne rezultate, ipak neka od njih pokazuju kako veću samomotivaciju imaju osobe koje se bave sportom u odnosu na one koje se ne bave. Cilj istraživanja bio je ispitati i usporediti osobine ličnosti i motivaciju kod sportski aktivnih i neaktivnih učenika osnovne i srednje škole. U istraživanju je sudjelovalo 125 sportski aktivnih učenika i 102 sportski neaktivna učenika. Rezultati obrade podataka pokazali su kako sportski aktivni mladići postižu više rezultate na dimenzijama ekstraverzije i ugodnosti te niže na dimenziji neuroticizma u odnosu na sportski neaktivne mladiće, dok kod dimenzija savjesnosti i otvorenosti nisu utvrđene statistički značajne razlike između navedenih skupina. Sportski aktivne djevojke postižu više rezultate na dimenzijama ekstraverzije u odnosu na sportski neaktivne, dok na drugim dimenzijama ličnosti nije utvrđena razlika. Također, istraživanjem nije utvrđena statistički značajna razlika u samomotivaciji između sportski aktivnih i neaktivnih učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija