Pregled bibliografske jedinice broj: 915624
Odnos osobina ličnosti gamera s glazbenim preferencijama i nekim demografskim varijablama
Odnos osobina ličnosti gamera s glazbenim preferencijama i nekim demografskim varijablama, 2015., diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 915624 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos osobina ličnosti gamera s glazbenim preferencijama i nekim demografskim varijablama
(The relationship among gamers' personality traits, their musical preferences and demographic variables)
Autori
Mrkela, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
30.10
Godina
2015
Stranica
100
Mentor
Penezić, Zvjezdan
Ključne riječi
riječi: glazbene preferencije, osobine ličnosti, glazbeni žanr, gameri/ne-gameri, asocijacije, subjektivna procjena trajanja
(music preferences, personality traits, music genre, gamers/non-gamers, associations, subjective duration assessment)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati odnos između glazbenih preferencija, osobina ličnosti petfaktorskog modela, subjektivnih procjena trajanja glazbenih ulomaka i asocijacija s obzirom na spol kod gamera i ne-gamera. Polazna točka istraživanja bilo je istraživanje Rentfrowa i Goslinga (2003) u kojem su autori osmislili specifičan pristup toj problematici. U ovom istraživanju sudjelovalo je 109 ispitanika različitih demografskih obilježja. Svi ispitanici su prolazili tri dijela ispitivanja ; odgovaranje na pitanja demografskog tipa, preslušavanje glazbenih ulomaka, te ispunjavanje Goldbergovog upitnika ličnosti. U prvom dijelu ispitivanja bili su podijeljeni u skupine gamera i ne-gamera na temelju upita o igranju video igara. Dobivene su značajne razlike u ličnosti s obzirom na spol ; žene su se pokazale kao neurotičnije i ugodnije. Dobivene su značajne razlike i u preferencijama različitih žanrova s obzirom na dimenzije ličnosti. Utvrđeni su interakcijski efekti za dimenzije emocionalne stabilnosti, ugodnosti i savjesnosti. Utvrdilo se kako predikciji preferencija značajno doprinose dimenzije emocionalne stabilnosti i otvorenosti za nova iskustva. Značajnim se pokazao efekt subjektivne procjene trajanja, pri čemu su ispitanici različito procjenjivali trajanje žanrova. Nisu utvrđene povezanosti rezultata preferencija i subjektivnih procjena trajanja, kao ni razlike s obzirom na spol ispitanika. Dimenzija ugodnosti pokazala se značajnom za subjektivnu procjenu trajanja. Pokazale su se značajne razlike između gamera i ne-gamera na dimenziji otvorenosti za nova iskustva, te u općoj preferenciji žanrova, no ne i u procjenama trajanja. Značajno više su se navodile osobne asocijacije u odnosu na ostale kategorije asocijacija, dok se interakcijski efekt pokazao jedino za dimenziju savjesnosti. Gameri i ne-gameri nisu se razlikovali s obzirom na navođenje kategorija asocijacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija