Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 915528

Vrste kupovine i žaljenje zbog kupovine s obzirom na različite vremenske perspektive


Savić, Nikolina
Vrste kupovine i žaljenje zbog kupovine s obzirom na različite vremenske perspektive, 2014., diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zadar


CROSBI ID: 915528 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrste kupovine i žaljenje zbog kupovine s obzirom na različite vremenske perspektive
(Buying tendencies and regret about buying according to different time perspective)

Autori
Savić, Nikolina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za psihologiju

Mjesto
Zadar

Datum
24.07

Godina
2014

Stranica
50

Mentor
Penezić, Zvjezdan

Ključne riječi
žaljenje, žaljenje zbog kupovine, vremenska perspektiva, impulzivna kupovina, dobne i spolne razlike
(regret, post-purchase regret, time perspective, impulsive buying, age and sex differences)

Sažetak
Kupovina, kao sastavni dio života pojedinca, povezana je s mnogim psihološkim aspektima. Tako je cilj ovog istraživanja bio provjeriti sklonost različitim vrstama kupovine kod ispitanika različite dobi i spola kao i ispitati osjećaj općeg žaljenja i žaljenja zbog kupovine. Osim toga, cilj je bio i provjeriti na koji način različite vrste vremenskih perspektiva utječu na ponašanje kupaca. Ispitivanje je provedeno online te je sudjelovalo 237 sudionika podijeljenih u tri dobne skupine (skupina mlađih, rana odrasla dob i rana srednja dob). Sudionici su ispunjavali Skalu žaljenja, Zimbardov inventar vremenske perspektive, Listu vrijednosti, Skalu žaljenja zbog kupovine, Skalu impulzivne kupovine, Skalu sklonosti kupaca istraživanju te Listu tvrdnji za ispitivanje važnosti kupovine pojedinih proizvoda. Prikupljeni su podatci o dobi, spolu, bračnom statusu, stupnju obrazovanja i mjesečnim prihodima ispitanika. Rezultati istraživanja pokazali su da postoje značajne razlike u sklonosti općem žaljenju i žaljenju zbog kupovine s obzirom na dob ispitanika, pri čemu mlađi muškarci iskazuju najveće žaljenje zbog kupovine, dok razlike s obzirom na spol nisu bile značajne. Nadalje, nisu utvrđene ni dobne ni spolne razlike u sklonosti impulzivnoj i inovativnoj vrsti kupovine. Pokazalo se da su pojedinci koji postižu više rezultate na subskali prošlost-negativna i sadašnjost-fatalistička skloniji većem osjećaju općeg žaljenja kao i žaljenja zbog kupovine i impulzivnoj kupovini, isto kao i da pojedinci koji postižu iznadprosječan rezultat na subskalama prošlost-pozitivna, sadašnjost-hedonistička i budućnost procjenjuju važnijima svih devet vrijednosti u odnosu na sudionike koji na tim subskalama postižu ispodprosječan rezultat.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Zvjezdan Penezić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Savić, Nikolina
Vrste kupovine i žaljenje zbog kupovine s obzirom na različite vremenske perspektive, 2014., diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zadar
Savić, N. (2014) 'Vrste kupovine i žaljenje zbog kupovine s obzirom na različite vremenske perspektive', diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Savi\'{c}, Nikolina}, year = {2014}, pages = {50}, keywords = {\v{z}aljenje, \v{z}aljenje zbog kupovine, vremenska perspektiva, impulzivna kupovina, dobne i spolne razlike}, title = {Vrste kupovine i \v{z}aljenje zbog kupovine s obzirom na razli\v{c}ite vremenske perspektive}, keyword = {\v{z}aljenje, \v{z}aljenje zbog kupovine, vremenska perspektiva, impulzivna kupovina, dobne i spolne razlike}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Savi\'{c}, Nikolina}, year = {2014}, pages = {50}, keywords = {regret, post-purchase regret, time perspective, impulsive buying, age and sex differences}, title = {Buying tendencies and regret about buying according to different time perspective}, keyword = {regret, post-purchase regret, time perspective, impulsive buying, age and sex differences}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font