Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 915341

Tržišna orijentacija, konkurentska prednost i poslovni rezultati: istraživanje neizravnih učinaka


Talaja, Anita; Miočević, Dario; Alfirević, Nikša; Pavičić, Jurica
Tržišna orijentacija, konkurentska prednost i poslovni rezultati: istraživanje neizravnih učinaka // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 26 (2017), 4; 583-604 doi:10.5559/di.26.4.07 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 915341 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tržišna orijentacija, konkurentska prednost i poslovni rezultati: istraživanje neizravnih učinaka
(Market Orientation, Competitive Advantage and Business Performance: Exploring the Indirect Effects)

Autori
Talaja, Anita ; Miočević, Dario ; Alfirević, Nikša ; Pavičić, Jurica

Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 26 (2017), 4; 583-604

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
resursni pristup ; tržišna orijentacija ; konkurentska prednost ; poslovni rezultati
(resource-based view ; market orientation ; competitive advantage ; business performance)

Sažetak
In this paper, we address insufficiently explored indirect relationships between market orientation (MO), organizational strategic resources and business outcomes. Previous studies have identified MO as a key strategic asset that contributes to competitive advantage and ultimately to business performance. However, the extant research is at best partial in addressing the contingencies that might uphold these relationships. The goal of this study is to extend the existing knowledge by showing that MO complements with other strategic management processes that are relevant for business success. To address the research question, a conceptual model with three hypotheses was developed. Data was obtained with a survey questionnaire on a sample of 265 medium and large-sized firms from Croatia. The findings indicate that MO influences competitive advantage stronger at higher levels of VRIN resources. Also, findings suggest that competitive advantage mediates the relationship between MO and business performance. In the end, the theoretical and managerial implications are presented along with future research directions in light of the limitations of this study.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split,
Ekonomski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Talaja, Anita; Miočević, Dario; Alfirević, Nikša; Pavičić, Jurica
Tržišna orijentacija, konkurentska prednost i poslovni rezultati: istraživanje neizravnih učinaka // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 26 (2017), 4; 583-604 doi:10.5559/di.26.4.07 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Talaja, A., Miočević, D., Alfirević, N. & Pavičić, J. (2017) Tržišna orijentacija, konkurentska prednost i poslovni rezultati: istraživanje neizravnih učinaka. Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 26 (4), 583-604 doi:10.5559/di.26.4.07.
@article{article, author = {Talaja, Anita and Mio\v{c}evi\'{c}, Dario and Alfirevi\'{c}, Nik\v{s}a and Pavi\v{c}i\'{c}, Jurica}, year = {2017}, pages = {583-604}, DOI = {10.5559/di.26.4.07}, keywords = {resursni pristup, tr\v{z}i\v{s}na orijentacija, konkurentska prednost, poslovni rezultati}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, doi = {10.5559/di.26.4.07}, volume = {26}, number = {4}, issn = {1330-0288}, title = {Tr\v{z}i\v{s}na orijentacija, konkurentska prednost i poslovni rezultati: istra\v{z}ivanje neizravnih u\v{c}inaka}, keyword = {resursni pristup, tr\v{z}i\v{s}na orijentacija, konkurentska prednost, poslovni rezultati} }
@article{article, author = {Talaja, Anita and Mio\v{c}evi\'{c}, Dario and Alfirevi\'{c}, Nik\v{s}a and Pavi\v{c}i\'{c}, Jurica}, year = {2017}, pages = {583-604}, DOI = {10.5559/di.26.4.07}, keywords = {resource-based view, market orientation, competitive advantage, business performance}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, doi = {10.5559/di.26.4.07}, volume = {26}, number = {4}, issn = {1330-0288}, title = {Market Orientation, Competitive Advantage and Business Performance: Exploring the Indirect Effects}, keyword = {resource-based view, market orientation, competitive advantage, business performance} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font