Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 915181

Novine kao medij knjižarskog oglašavanja: "Danica", prvi hrvatski književni i kulturni list


Magušić-Dumančić, Iva
Novine kao medij knjižarskog oglašavanja: "Danica", prvi hrvatski književni i kulturni list, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 915181 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Novine kao medij knjižarskog oglašavanja: "Danica", prvi hrvatski književni i kulturni list
(Newspapers as a medium of booksellers' advertisements: Danica, the first Croatian literary and cultural periodical)

Autori
Magušić-Dumančić, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
04.07

Godina
2017

Stranica
57

Mentor
Lakuš, Jelena

Ključne riječi
knjižarstvo, oglasi, Danica ilirska, Danica horvatska, slavonska i dalmatinska, Ljudevit Gaj, hrvatski narodni preporod, 19. stoljeće
(bookselling, advertisments, Danica ilirska, Danica horvatska, slavonska i dalmatinska, Ljudevit Gaj, Croatian National Revival, 19th century)

Sažetak
Tema ovog diplomskog rada su novine kao medij knjižarskog oglašavanja. Problematika knjižarskog oglašavanja analizirana je na primjeru prvih hrvatskih književnih i kulturnih novina „Danice“, koja je, s prekidima, izlazila u razdoblju od 1835. do 1867. godine, upravo u vrijeme Hrvatskog narodnog preporoda. U gotovo isto vrijeme tiskarstvo doživljava brojne promjene te se ubrzano razvija, pa je, uslijed povećane produkcije knjiga, jedna od glavnih zadaća tiskara/nakladnika/knjižara, pa i sâmih autora, bila pronaći nove metode oglašavanja, od kojih se oglašavanje u novinama i časopisima, koji tada također doživljavaju procvat, nameće kao prirodno rješenje. Rad prikazuje teorijski pregled povijesnih činjenica vezanih uz tiskarstvo, knjižarstvo, novinstvo i oglašavanje u 19. st. u hrvatskim zemljama. Središnji dio rada čini analiza 1034 broja „Danice“ u kojoj se 1028 identificiranih knjižarskih oglasa analizira s kvantitativne, grafičke i sadržajne strane (vrste bibliografskih informacija koje se donose u oglasima). U radu se, na primjeru ovoga lista, nastoje donijeti zaključci o tome u kojoj su mjeri i na koji način tiskari/nakladnici/knjižari/autori, koristili novine, kao relativno novi medij, u marketinške svrhe. Zaključuje se da su očito prepoznali njihov marketinški potencijal, no da isto tako na ovakvu vrstu oglašavanja nisu bili pripremljeni, što dokazuju bibliografske informacije u oglasima, koje nedostaju u većini slučajeva ili nisu potpune.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Jelena Lakuš (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Magušić-Dumančić, Iva
Novine kao medij knjižarskog oglašavanja: "Danica", prvi hrvatski književni i kulturni list, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
Magušić-Dumančić, I. (2017) 'Novine kao medij knjižarskog oglašavanja: "Danica", prvi hrvatski književni i kulturni list', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Magu\v{s}i\'{c}-Duman\v{c}i\'{c}, Iva}, year = {2017}, pages = {57}, keywords = {knji\v{z}arstvo, oglasi, Danica ilirska, Danica horvatska, slavonska i dalmatinska, Ljudevit Gaj, hrvatski narodni preporod, 19. stolje\'{c}e}, title = {Novine kao medij knji\v{z}arskog ogla\v{s}avanja: "Danica", prvi hrvatski knji\v{z}evni i kulturni list}, keyword = {knji\v{z}arstvo, oglasi, Danica ilirska, Danica horvatska, slavonska i dalmatinska, Ljudevit Gaj, hrvatski narodni preporod, 19. stolje\'{c}e}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Magu\v{s}i\'{c}-Duman\v{c}i\'{c}, Iva}, year = {2017}, pages = {57}, keywords = {bookselling, advertisments, Danica ilirska, Danica horvatska, slavonska i dalmatinska, Ljudevit Gaj, Croatian National Revival, 19th century}, title = {Newspapers as a medium of booksellers' advertisements: Danica, the first Croatian literary and cultural periodical}, keyword = {bookselling, advertisments, Danica ilirska, Danica horvatska, slavonska i dalmatinska, Ljudevit Gaj, Croatian National Revival, 19th century}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font