Pregled bibliografske jedinice broj: 915181
Novine kao medij knjižarskog oglašavanja: "Danica", prvi hrvatski književni i kulturni list
Novine kao medij knjižarskog oglašavanja: "Danica", prvi hrvatski književni i kulturni list, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 915181 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Novine kao medij knjižarskog oglašavanja: "Danica", prvi hrvatski književni i kulturni list
(Newspapers as a medium of booksellers' advertisements: Danica, the first Croatian literary and cultural periodical)
Autori
Magušić-Dumančić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
04.07
Godina
2017
Stranica
57
Mentor
Lakuš, Jelena
Ključne riječi
knjižarstvo, oglasi, Danica ilirska, Danica horvatska, slavonska i dalmatinska, Ljudevit Gaj, hrvatski narodni preporod, 19. stoljeće
(bookselling, advertisments, Danica ilirska, Danica horvatska, slavonska i dalmatinska, Ljudevit Gaj, Croatian National Revival, 19th century)
Sažetak
Tema ovog diplomskog rada su novine kao medij knjižarskog oglašavanja. Problematika knjižarskog oglašavanja analizirana je na primjeru prvih hrvatskih književnih i kulturnih novina „Danice“, koja je, s prekidima, izlazila u razdoblju od 1835. do 1867. godine, upravo u vrijeme Hrvatskog narodnog preporoda. U gotovo isto vrijeme tiskarstvo doživljava brojne promjene te se ubrzano razvija, pa je, uslijed povećane produkcije knjiga, jedna od glavnih zadaća tiskara/nakladnika/knjižara, pa i sâmih autora, bila pronaći nove metode oglašavanja, od kojih se oglašavanje u novinama i časopisima, koji tada također doživljavaju procvat, nameće kao prirodno rješenje. Rad prikazuje teorijski pregled povijesnih činjenica vezanih uz tiskarstvo, knjižarstvo, novinstvo i oglašavanje u 19. st. u hrvatskim zemljama. Središnji dio rada čini analiza 1034 broja „Danice“ u kojoj se 1028 identificiranih knjižarskih oglasa analizira s kvantitativne, grafičke i sadržajne strane (vrste bibliografskih informacija koje se donose u oglasima). U radu se, na primjeru ovoga lista, nastoje donijeti zaključci o tome u kojoj su mjeri i na koji način tiskari/nakladnici/knjižari/autori, koristili novine, kao relativno novi medij, u marketinške svrhe. Zaključuje se da su očito prepoznali njihov marketinški potencijal, no da isto tako na ovakvu vrstu oglašavanja nisu bili pripremljeni, što dokazuju bibliografske informacije u oglasima, koje nedostaju u većini slučajeva ili nisu potpune.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti