Pregled bibliografske jedinice broj: 915173
Najprodavanije Amazonove knjige (2010-2014)
Najprodavanije Amazonove knjige (2010-2014), 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 915173 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Najprodavanije Amazonove knjige (2010-2014)
(Amazon Best Sellers (2010-2014))
Autori
Mihaljević, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
17.09
Godina
2015
Stranica
45
Mentor
Lakuš, Jelena
Ključne riječi
Amazon.com, knjige, bestselleri, online knjižara, kultura čitanja
(Amazon.com, books, bestsellers, online library stores, reading culture)
Sažetak
Diplomski rad analizira popise sto najprodavanijih i najpopularnijih knjiga koje Amazon, najveća i najuspješnija online knjižara, redovno svake godine objavljuje na svojim mrežnim stranicama. Identificiraju se najpopularniji autori i naslovi, žanr, odnosno tema, najprodavaniji format, kao i najučestaliji nakladnici i zemlja, odnosno mjesto izdavanja. Istraživanje je ograničeno na razdoblje od 2010. do 2014. godine, a cilj mu je ponajprije otkriti čitateljski ukus Amazonovih kupaca. Pokazalo se da Amazonovi kupci najviše kupuju romane, ponajprije one znanstveno-fantastičnog sadržaja, zatim dječju literaturu, a u velikom su broju zastupljene i knjige iz područja gastronomije i dijeta, knjige iz područja poslovnog menadžmenta, knjige samopomoći i knjige iz područja popularne psihologije, i to sve uglavnom u tvrdom uvezu. Zamjetna je pojava i rast prodaje formata „board books“, vjerojatno stoga što se u tom formatu u pravilu pojavljuju upravo knjige namijenjene djeci. Istraživanjem se također pokazalo da je većina nakladnika najprodavanijih Amazonovih knjiga iz SAD-a, točnije New Yorka, a najpoznatiji među njima su Harper, Little Brown and Company, Random House, Scholastic Press, Knopf, Crown i Vintage. S obzirom na to da Amazon smatramo najvećom i najuspješnijom online knjižarom, navedeni su nam rezultati istraživanja važni jer omogućavaju ne samo praćenje kupovnih navika korisnika, već dijelom daju i okvirnu sliku današnje kulture čitanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti