Pregled bibliografske jedinice broj: 915146
Učeničke poteškoće s elektromagnetskom induckijom
Učeničke poteškoće s elektromagnetskom induckijom // Povezivanje nastave fizike i istraživanja: zbornik radova / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2015. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 915146 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učeničke poteškoće s elektromagnetskom induckijom
(High school students' difficulties with electromagnetic induction)
Autori
Jeličić, Katarina ; Planinić, Maja ; Planinšič, Gorazd
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Povezivanje nastave fizike i istraživanja: zbornik radova
/ Pećina, Planinka - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2015
Skup
XII. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30.03.2015. - 01.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
elektromagnetizam ; nastava fizike
(electromagnetism ; physics teaching)
Sažetak
Na XI. hrvatskom simpoziju o nastavi fizike prezentirani su rezultati intervjua s 9 srednjoškolskih učenika. Predstavljeni su njihovi mentalni modeli elektromagnetske indukcije i razumijevanje pojmova poput magnetskih polja oko vodiča kojima teče struja, pojma magnetske sile, magnetskog toka i Lenzovog pravila. Koristeći rezultate tih intervjua osmišljen je upitnik kojim je testirano učeničko razumijevanje elektromagnetske indukcije i spomenutih pojmova u svrhu boljeg nastavničkog razumijevanja učeničkih poteškoća. U istraživanju je sudjelovalo 537 učenika trećih razreda srednjih škola gimnazijskog programa nakon obrađenih tema iz elektromagnetizma. Upitnik je sadržavao 19 pitanja viseštrukog izbora i otvorenog tipa. Rezultati pokazuju da je test odgovarao sposobnostima učenika. Planiramo prezentirati rezultate upitnika, najčešće učeničke poteškoće, najbolje riješena pitanja te usporediti poteškoće identificirane prethodnim intervjuima s nalazima upitnika. Također, raspraviti ćemo ulogu aktivacije učeničkih resursa prilikom razmišljanja o pojmovima iz elektromagnetizma kao i njihovu ulogu u kombinaciji s postojećim učeničkim konceptima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija