Pregled bibliografske jedinice broj: 915131
Percepcija melodije, ritma i dinamike s obzirom na vokalnu i instrumentalnu izvedbu kod djece ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
Percepcija melodije, ritma i dinamike s obzirom na vokalnu i instrumentalnu izvedbu kod djece ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja // Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja - mogućnosti i izazovi / Kokanović, T., Opić, S., Jurčević Lozančić, A. (ur.).
Zagreb, 2017. str. 29-39 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 915131 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija melodije, ritma i dinamike s obzirom na vokalnu i instrumentalnu izvedbu kod djece ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
(The Perception of Melody, Rhythm and Dynamic according to the Vocal and Instrumental Performance at Children in Early Childhood Education)
Autori
Blašković, Jelena, Muratagić, Una
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja - mogućnosti i izazovi
/ Kokanović, T., Opić, S., Jurčević Lozančić, A. - Zagreb, 2017, 29-39
Skup
Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja - mogućnosti i izazovi
Mjesto i datum
Sisak, Hrvatska, 20.04.2017. - 21.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
glazbena percepcija ; glazbeni diktat ; instrumentalni zadatak ; vokalni zadatak ; istraživanje
(musical dictation ; musical perception ; instrumental task ; vocal task ; research.)
Sažetak
Percepcija je nesvjesni i aktivan proces kojim mozak organizira, interpretira i integrira osjetne informacije koje omogućuju prepoznavanje, upoznavanje značenja pojava, predmeta i događaja koji nas okružuju. Perceptivni mehanizmi su urođeni i od ranog djetinjstva se razvijaju. Cilj ovog rada bio je istražiti percepciju melodije, ritma i dinamike kod djece u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju. Istraživalo se percipiraju li djeca bolje vokalnu ili instrumentalnu izvedbu melodijskih, ritmičkih i dinamičkih glazbenih zadataka. Istraživanje je provedeno u svibnju 2016. godine, a sudjelovala su djeca iz dva sisačka vrtića (N=100). Rezultati istraživanja pokazali su da s obzirom na dob djece, postoje određene razlike u percepciji glazbenih elemenata (melodije, ritma i dinamike) i s obzirom na način izvedbe glazbenih zadataka. Starijadjeca pokazuju veću točnost percepcije melodije u vokalnoj i instrumentalnoj izvedbi zadatka. Starost djece nije se pokazala ključnom u točnosti percepcije ritamskih zadataka. Najveći postotak točne percepcije ritma izvedenog vokalno imala je srednja skupina, a najmanju točnost pokazala je starija skupina.Starija skupina djece pokazala je najveću točnost percepcije kod dinamičkog zadatka u vokalnoj i u instrumentalnoj izvedbi. Najniži postotak točnosti pokazala je mlađa- srednja skupina u vokalnoj i instrumentalnoj izvedbi dinamičkog zadatka. Rana i predškolska dob optimalno je vrijeme za razvoj djetetovih glazbenih sposobnosti i pravilne percepcije glazbe jer glazbeni razvoj djeteta je zapravo dio njegovog općeg i cjelovitog razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost