Pregled bibliografske jedinice broj: 915047
Neoliberalizam i obrazovanje u kontekstu globalne obrazovne politike
Neoliberalizam i obrazovanje u kontekstu globalne obrazovne politike // Zbornik Odseka za pedagogiju, 26 (2017), 26; 69-92 doi:10.19090/zop.2017.26.69-92 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 915047 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neoliberalizam i obrazovanje u kontekstu globalne
obrazovne politike
(Neoliberalism and education in the context of
global education policy)
Autori
Kanić, Sanela ; Kovač, Vesna
Izvornik
Zbornik Odseka za pedagogiju (2466-5207) 26
(2017), 26;
69-92
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
globalizacija, globalna obrazovna politika, neoliberalizam, neoliberalne
(globalizasation, global education policy, neoliberalism, neoliberal education)
Sažetak
Pojam globalne obrazovne politike javio se u posljednjih nekoliko desetljeća, a riječ je o fenomenu koji obuhvaća obilježja obrazovnih reformi prisutnih na globalnoj razini do kojih je došlo uslijed globalizacijskih mehanizama, odnosno opisuje ih, definira i nastoji ustanoviti tko stoji iza njihove diseminacije. Uslijed globalizacije, došlo je i do tvorbe transnacionalnog obrazovnog prostora gdje su se, uz vlade, pojavili i novi akteri, čiji su utjecaji na obrazovne politike postajali sv e snažniji. Najistaknutijima se smatraju međunarodne organizacije koje različitim mehanizmima utječu na vlade mnogih zemalja, prilikom čega imaju mogućnost promicanja vlastitih agenda koje karakterizira jedna zajednička točka – neoliberalna doktrina. Pojav a neoliberalizma uslijed svjetske ekonomske stagnacije sedamdesetih godina prošlog stoljeća rezultirala je prisutnošću tržišnih rješenja s naglaskom na učinkovitost, konkurenciju i slobodu izbora, što se, zahvaljujući globalizaciji, trajno ukorijenilo u ob razovne sustave gotovo svih zemalja. Pojave poput decentralizacije, privatizacije, novog javnog menadžmenta i novog profesionalizma postale su temelj za formiranje novih globalnih obrazovnih trendova, a uključenost privatnog sektora i redefinirana uloga v lade u pružanju i financiranju obrazovnih usluga smatra se svojevrsnim imperativom kada je riječ o neoliberalnim utjecajima na obrazovanje. Naposljetku, došlo je do prisutnosti javno - privatnih partnerstva, čija pojavnost uprizoruje prodor privatizacije i t ržišnih mehanizama u obrazovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2014-09-1825 - Istraživanje školskog vođenja iz distributivne perspektive u hrvatskim školama (IScLEAD) (Rafajac, Branko; Staničić, Stjepan; Robotić, Vjekoslav, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Vesna Kovač
(autor)