Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 914911

Učinci Bolonjskog procesa na visoko obrazovanje Republike Hrvatske


Milas Bosanac, Nada
Učinci Bolonjskog procesa na visoko obrazovanje Republike Hrvatske, 2017., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 914911 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učinci Bolonjskog procesa na visoko obrazovanje Republike Hrvatske
(EFFECTS OF BOLOGNA PROCESS IN HIGHER EDUCATION OF THE REPUBLIC OF CROATIA)

Autori
Milas Bosanac, Nada

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
17.03

Godina
2017

Stranica
220

Mentor
Barković Bojanić, Ivana

Ključne riječi
Visoko obrazovanje, Ekonomski rast, Ljudski kapital, Bolonjsko prosces, Indikatori kvalitete
(higher education, economic growth, human capital, Bologna Process, qualiti indicators)

Sažetak
Doktorska disertacija prikazuje i obuhvaća analizu provedbe, realizacije te utjecaja Bolonjskog procesa na razvoj visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj. U teorijskom dijelu sveobuhvatno su prikazane i objašnjene društvene promjene nacionalnih gospodarstava zemalja Europske unije, kao i reperkusije socijalnih i ekonomskih promjena na koncepcije i daljnju održivost sustava visokog obrazovanja. U doktorskoj disertaciji je primarni naglasak usmjeren na prikaze i određivanje važnosti svih razinaobrazovanja kao i sadašnjih i budućih aktivnosti visokoškolskih institucija, koji nastoje iznaći zajednička rješenja u vidu harmonizacije sustava visokog obrazovanja na razini cijele Europe, ali i šire. Naglasak je posebice stavljen na analizu utjecaja ljudskog kapitala kroz direktnu i indirektnu ulogu evolucije važnosti utjecaja ljudskog kapitala na ekonomski rast i razvoj, ponajviše kroz sposobnost prilagodbe na sve zahtjevniju vremensku dinamiku u segmentu tehničkih, znanstvenih, poslovnih, ali i tehnoloških promjena. Implementacija Bolonjskog procesa na cjelovitom prostoru Europske unije, imala je za cilj osigurati i poboljšati razinu kvalitete sustava obrazovanja, pri čemu je u implementaciji Bolonjskog procesa poseban osvrt bio usmjeren ka poboljšanju kvalitete visokog obrazovanja. U kreiranju i izgradnji sustava kvalitete u sustavu obrazovanja primarni cilj polazi od prijedloga okvira i mehanizama putem kojih se horizontalno i vertikalno redefiniraju nove vrijednosti, kao i novi načini svijesti svakog zaposlenika koji dolazi iz sustava obrazovanja. Stoga, upravljanje kvalitetom rada zaposlenika kao i osiguranje nadzora nad provedbom procesa obrazovanja predstavlja bitnu stratešku odrednicu u radu visokoobrazovnih ustanova. Doprinos doktorske disertacije u aplikativnom smislu, ogleda se u povezivanju dosadašnjih istraživanja kao i u empirijskom istraživanju percepcije studenata i profesora kroz zadane indikatore kvalitete, ali i analizu odgovora na pitanja koja određuju trenutni stav o utjecaju Bolonjskog procesa na visoko obrazovanje u Republici Hrvatskoj. Istraživanje koje je provedeno anketnim upitnikom, a bilo je dostavljeno elektroničkim putem nastavnom osoblju i studentima Ekonomskog fakulteta u Osijeku, pokazalo je da se percepcije nastavnika i studenata značajno ne razlikuju. Drugi dio istraživanja odnosi se na prikupljanje, obradu i analizu statističkih podataka dobivenih iz arhivskih dokumenata Ekonomskog fakulteta u Osijeku. Tako primjerice, analizom ANOVA dobiveni rezultati potvrđuju, djelomično potvrđuju ili ne potvrđuju glavnu i tri pomoćne hipoteze. Kada je provedena usporedba rezultata ANOVA analize, u promišljanjima nastavnika i studenata, potvrđeno je i nezadovoljstvo primjenom Bolonjskog procesa, ali se promjene koje je donijela implementacija Bolonje u visoko obrazovanje Republike Hrvatske, isto tako ne mogu okarakterizirati kao izrazito loše. Doktorskom disertacijom pokušalo se ukazati na područje nezadovoljstva sudionika u istraživanjima, no u konačnici bi ovo trebao biti poticaj u iznalaženju rješenja koja bi svojevremeno poboljšala promišljanja i stav svih budućih propitanika i korisnika, a koje bi vodilo ka reorganizaciji Bolonjskog procesa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Citiraj ovu publikaciju:

Milas Bosanac, Nada
Učinci Bolonjskog procesa na visoko obrazovanje Republike Hrvatske, 2017., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Osijek
Milas Bosanac, N. (2017) 'Učinci Bolonjskog procesa na visoko obrazovanje Republike Hrvatske', doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Milas Bosanac, Nada}, year = {2017}, pages = {220}, keywords = {Visoko obrazovanje, Ekonomski rast, Ljudski kapital, Bolonjsko prosces, Indikatori kvalitete}, title = {U\v{c}inci Bolonjskog procesa na visoko obrazovanje Republike Hrvatske}, keyword = {Visoko obrazovanje, Ekonomski rast, Ljudski kapital, Bolonjsko prosces, Indikatori kvalitete}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Milas Bosanac, Nada}, year = {2017}, pages = {220}, keywords = {higher education, economic growth, human capital, Bologna Process, qualiti indicators}, title = {EFFECTS OF BOLOGNA PROCESS IN HIGHER EDUCATION OF THE REPUBLIC OF CROATIA}, keyword = {higher education, economic growth, human capital, Bologna Process, qualiti indicators}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font