Pregled bibliografske jedinice broj: 914762
ANALIZA GRANIČNE ČVRSTOĆE TRUPA BRODA ZA PRIJEVOZ NAFTE
ANALIZA GRANIČNE ČVRSTOĆE TRUPA BRODA ZA PRIJEVOZ NAFTE, 2017., diplomski rad, diplomski, FAKULTET STROJARSTVA I BRODOGRADNJE, Zagreb
CROSBI ID: 914762 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ANALIZA GRANIČNE ČVRSTOĆE TRUPA BRODA ZA PRIJEVOZ NAFTE
(HULL GIRDER ULTIMATE STRENGTH ANALYSIS OF OIL TANKER)
Autori
Deković, Matko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
FAKULTET STROJARSTVA I BRODOGRADNJE
Mjesto
Zagreb
Datum
08.12
Godina
2017
Stranica
60
Mentor
Andrić, Jerolim
Ključne riječi
granična čvrstoća, granični moment savijanja, krivulje naprezanja-deformacije, nelinearna metoda konačnih elemenata, iterativno-inkrementalna metoda, nosivost, kolaps
(Hull girder ultimate strength, nonlinear FEM, tanker structure,)
Sažetak
Diplomski rad obuhvaća analizu granične uzdužne čvrstoće trupa broda za prijevoz tekućeg tereta koristeći geometrijski i materijalno nelinearnu metodu konačnih elemenata (NLMKE) te inkrementalnu-iterativnu metodu propisane unutar IACS-ovih Združenih pravila za projektiranje (engl. Common Structural Rules, International Association of Classification Societies) brodske konstrukcije. Nakon teorijskog opisa propisanih metoda za analizu uzdužne granične čvrstoće i opisa izrade strukturnog modela, provedena je nelinearna analiza metodom konačnih elemenata glavnog rebra pomoću programskog paketa LS-DYNA. Osim programskog paketa LS-DYNA korišten je programski paket LUSA i MARS za provedbu iterativno-inkrementalne metode u koju su implementirane krivulje naprezanja-deformacije σ-ε. Preko krivulja naprezanja-deformacije σ-ε određuje se vrsta kolapsa pojedinog strukturnog elementa. Cilj propisanih metoda je određivanje graničnog momenta savijanja trupa broda. Uspoređeni su rezultati dobiveni korištenjem dva programska paketa (LUSA i MARS) u okviru iterativno-inkrementalne metode te rezultati dobiveni nelinearnom metodom konačnih elemenata korištenjem programa LS-DYNA. Osim cilja dobivanja graničnog momenta savijanja, analiziran je redoslijed kolapsa pojedinih strukturnih elemenata za stanje pregiba i progiba. Na kraju su komentirani mogućnost korištenja (dobre strane i ograničenja) obiju metoda proračuna graničnog momenta savijanja trupa.
Izvorni jezik
Hrvatski