Pregled bibliografske jedinice broj: 914492
Odnos akademskog uspjeha, samoefikasnosti i perfekcionizma s prokrastinacijom kod studenata
Odnos akademskog uspjeha, samoefikasnosti i perfekcionizma s prokrastinacijom kod studenata // Savremeni trendovi u psihologiji
Novi Sad, Srbija, 2017. str. 168-168 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 914492 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos akademskog uspjeha, samoefikasnosti i perfekcionizma s prokrastinacijom kod studenata
(The relationship between academic achievement, self-efficacy, perfectionism and procrastination in university students)
Autori
Kurtović, Ana ; Vrdoljak Gabrijela, Idžanović, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Savremeni trendovi u psihologiji
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 19.10.2017. - 21.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
akademski uspjeh ; prokrastinacije ; adaptivni perfekcionizam ; maladaptivni perfekcionizam ; samoefikasnost
(Accademic achievement ; procrastination ; adaptive perfectionism ; maladaptive perfectionism ; self-efficacy)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos akademskog uspjeha, samoefikasnosti i perfekcionizma s prokrastinacijom kdo studenata, te provjeriti mogućnost predviđanja prokrastinacije na temelju akademskog uspjeha, samoefikasnosti i dimenzija perfekcionizma. U istraživanju je sudjelovalo 227 studenata i studentica drugih i trećih godina preddiplomskih studija različitih fakulteta Osječkog sveučilišta. Instrumenti korišteni u istraživanju su Tuckmanova skala prokrastinacije, Revidirana skala težnje perfekcionizmu te Upitnik opće samoefikasnosti, kao i podaci o uspjehu na kraju prošle akademske godine. Rezultati su pokazali negativnu povezanost akademskog uspjeha, samoefikasnosti i adaptivnog perfekcionizma s prokrastinacijom te pozitivnu povezanost maladaptivnog perfekcionizma i prokrastinacije. Također, rezultati također ukazuju na pozitivnu povezanost adaptivnog perfekcionizma i samoefikasnosti, te negativnu povezanost maldaptivnog perfekcionizma i samoefikasnosti. Nadalje, pokazalo se da je pozitivni prediktor prokrastinacije maladaptivni perfekcionizam, dok su akademski uspjeh, samoefikasnost i adaptivni perfekcionizam negativni prediktori. Na kraju, Hayesovim PROCESS-om smo provjerili mogućnost medijacije. Pokazalo se da samoefikanost samostalno nije medijator odnosa akademskog uspjeha i prokrastinacije, ali da su putevi koji sadrže samoefikasnost te adaptivni ili neadaptivni perfekcionizam posreduju tom odnosu. Konačno, pokazalo se i da adaptivni i maladaptivni perfekcioniozam posreduju odnosu samoefikasnosti i prokrastinacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija