Pregled bibliografske jedinice broj: 914297
Učinak poučavanja strategija čitanja na čitanje s razumijevanjem u pravnom engleskom kao stranom jeziku struke
Učinak poučavanja strategija čitanja na čitanje s razumijevanjem u pravnom engleskom kao stranom jeziku struke, 2017., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 914297 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinak poučavanja strategija čitanja na čitanje s razumijevanjem u pravnom engleskom kao stranom jeziku struke
(The Effects of Reading Strategies Instruction on Reading Comprehension of Students of Legal English)
Autori
Lukica, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
31.05
Godina
2017
Stranica
257
Mentor
Šamo, Renata
Ključne riječi
strategije čitanja, motivacija za čitanje na engleskom jeziku, čitanje s razumijevanjem na engleskom jeziku, poučavanje strategija čitanja
(reading strategies, reading motivation, reading comprehension, reading strategies instruction)
Sažetak
Vještina čitanja na stranom jeziku važan je čimbenik koji doprinosi akademskom uspjehu studenata. U ovladavanju tom vještinom veliku ulogu imaju strategije čitanja i motivacija za čitanje. Stoga smo nastojali utvrditi postojanje pozitivnih učinaka eksplicitnog poučavanja strategija čitanja na čitanje s razumijevanjem na engleskom kao stranom jeziku pravne struke. Osim toga, nastojali smo utvrditi i hoće li ispitanici nakon poučavanja pokazati veću metakognitivnu svjesnost o strategijama čitanja i hoće li poučavanje strategija čitanja utjecati na rast motivacije za čitanje na engleskom jeziku. Naposljetku, nastojali smo utvrditi povezanost strategija čitanja, motivacije za čitanje i čitanja s razumijevanjem s nekoliko važnih čimbenika te razlike među ispitanicima s obzirom na spol. U istraživanju smo koristili dva opća upitnika, dva testa čitanja s razumijevanjem, upitnike za mjerenje korištenja strategija čitanja, motivacije za čitanje na engleskom jeziku, polustrukturirani intervju i razgovor sa studentima u skupini. Rezultati pokazuju da ispitanice percipiraju da češće koriste strategije čitanja i da su motiviranije za čitanje od ispitanika. Utvrđena je i pozitivna korelacija prosječne ocjene iz predmeta engleski jezik u srednjoj školi, percipirane vještine čitanja i učestalosti čitanja s uspjehom na testovima čitanja s razumijevanjem te pozitivna korelacija percipirane učestalosti korištena strategija i motivacije za čitanje. Naposljetku, rezultati pokazuju pozitivan učinak poučavanja strategija čitanja na metakognitivnu svjesnost o korištenju pomoćnih strategija čitanja. Rezultati dobiveni kvalitativnom obradom podataka ukazuju da su pojedini ispitanici ostvarili ne samo značajan napredak u čitanju s razumijevanjem, nego i u motivaciji za čitanje i učenje te samopouzdanju i samostalnosti. S obzirom na dobivene rezultate i spoznaje o koristi poučavanja strategija čitanja iz drugih istraživanja, predlažemo uključivanje eksplicitnog poučavanja strategija čitanja u nastavu pravnog engleskog kao stranog jezika struke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb