Pregled bibliografske jedinice broj: 913878
Primjena teorije planiranog ponašanja u kupovini ekološke hrane
Primjena teorije planiranog ponašanja u kupovini ekološke hrane // Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 26 (2014), 2; 179-197 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 913878 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena teorije planiranog ponašanja u kupovini
ekološke hrane
(Applying the theory of planned behavior in the
purchase of organic food)
Autori
Martić Kuran, Linda ; Mihić, Mirela
Izvornik
Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu (0353-4790) 26
(2014), 2;
179-197
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
ponašanje potrošača ; teorija planiranog ponašanja ; namjera kupovine ; ekološka hrana
(consumer behaviour, theory of planned behaviour, intention to buy, organic food)
Sažetak
Osnovni cilj rada jest identificirati čimbenike namjere kupovine ekološke hrane hrvatskih potrošača. U radu se koristila teorija planiranoga ponašanja. Model ispituje utjecaj nekoliko nezavisnih varijabli na namjeru kupovine ekoloških prehrambenih proizvoda. Istraživanje je provedeno na uzorku od 331 ispitanika na području Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja pokazuju da stavovi potrošača prema ekološkoj hrani, subjektivne norme, percipirana financijska situacija, svijest o zdravlju i znanje o ekološkoj hrani značajno utječu na namjeru kupovine takve hrane. Pritom su subjektivne norme, stavovi te svijest o zdravlju najbolji prediktori namjere kupovine. S obzirom da je pouzdanost primijenjene mjerne ljestvice „percipirana dostupnost“ neprihvatljiva, ta je varijabla isključena iz analize. Razmatranjem demografskih karakteristika ispitanika i njihove povezanosti s namjerom kupovine, utvrđeno je da bračni status, životna dob i prihodi kućanstva značajno utječu na namjeru kupovine ekološke hrane, za razliku od ostalih demografskih varijabli kod kojih nema značajnijeg utjecaja. Tako ispitanici u braku, u dobi od 46 do 55 godina, te oni s primanjima kućanstva većim od 16 000 kuna pokazuju veću namjeru kupovine te hrane u odnosu na ostale ispitanike. Rezultati istraživanja također imaju značajne implikacije za marketinšku praksu, prije svega za oglašavanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split,
Veleučilište "Marko Marulić", Knin
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Cabell's International