Pregled bibliografske jedinice broj: 913859
Segmentacija kupaca u supermarketima temeljem njihova zadovoljstva prodajnim osobljem i izgledom prodavaonice: multivarijatna analiza
Segmentacija kupaca u supermarketima temeljem njihova zadovoljstva prodajnim osobljem i izgledom prodavaonice: multivarijatna analiza // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 57 (2006), 12; 919-938 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 913859 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Segmentacija kupaca u supermarketima temeljem njihova zadovoljstva prodajnim osobljem i izgledom prodavaonice: multivarijatna analiza
(Segmentation of supermarket shoppers based on their satisfaction with sales staff and store design: multivariance analysis)
Autori
Mihić, Mirela
Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 57
(2006), 12;
919-938
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
maloprodavači, segmentacija tržišta, kupci, faktorska analiza, klaster analiza, prodajno osoblje, izgled prodavaonice
(retailers, market segmentation, shoppers, factor analysis, cluster analysis, sales staff, store design)
Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja izdvojiti, koristeći se multivarijatnim tehnikama, a na osnovi stavova potrošača o prodajnom osoblju i o izgledu prodavaonice, određene grupe čimbenika i utvrditi mogu li one poslužiti kao osnova za segmentiranje tržišta. U uzorak je izabrano 15 supermarketa i u svakome je anketirano po 25 potrošača. Polazeći od problematike i ciljeva istraživanja, postavljene su tri hipoteze. Faktorskom analizom izdvojena su tri faktora (funkcionalni čimbenici, čimbenici atmosfere i osobni čimbenici), kojima su potom koristilo kao osnovnim varijablama segmentacije. Klaster analizom izdvojena su tri segmenta, nazvana: zadovoljni funkcionalnim aspektom, prvenstveno zadovoljni atmosferom i osobnim čimbenicima i oso bito nezadovoljni funkcionalnim čimbenicima. Rezultati istraživanja potvr dili su polazne hipoteze i ukazali na to da maloprodavači moraju nešto mijenjati ako i dalje žele biti konkurentni u opsluživanju svih triju segmenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
055-0551207-0771 - Marketinški pristup oblikovanju identiteta jadranskog prostora (Crnjak-Karanović, Biljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split
Profili:
Mirela Mihić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Journal of Economic Literature
- Scopus
- Bibliography of the Social Sciences