Pregled bibliografske jedinice broj: 913776
Usporedba modela predviđanja sagorijevanja na studiju kod studenata psihologije i ostalih studenata
Usporedba modela predviđanja sagorijevanja na studiju kod studenata psihologije i ostalih studenata // 1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta: Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji - Knjiga sažetaka / Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara (ur.).
Zagreb: Odjel za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta, 2017. str. 71-71 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 913776 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba modela predviđanja sagorijevanja na studiju kod studenata psihologije i ostalih studenata
(The comparison of models for the prediction of burnout among psychology students and other students)
Autori
Rajter, Miroslav ; Hađija Severina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta: Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji - Knjiga sažetaka
/ Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara - Zagreb : Odjel za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta, 2017, 71-71
ISBN
9789538014161
Skup
1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta: Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.12.2017. - 08.12.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
stres, sagorijevanje, socijalna podrška, studenti
(stress, burnout, social support, students)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je usporediti modele predviđanja sagorijevanja kod studenata psihologije na i kod ostalih studenata te usporediti karakteristike modela za predviđanje neangažiranosti i iscrpljenosti kao dimenzija sagorijevanja kod ove dvije skupine. Istraživanje je provedeno na 713 studenata jednog hrvatskog sveučilišta, od čega je 221 studenata psihologije, te 492 studenta ostalih studija. Sudionici su ispunili upitnik sociodemografskih varijabli, socijalne podrške te Oldenburški upitnik sagorijevanja. Podaci studenata psihologije su prikupljeni metodom papir-olovka, dok su podaci za ostale studente prikupljeni online upitnikom, koji je proslijeđen sudionicima putem društvenih mreža. Rezultati provedene analize traga pokazuju da se modelom koji uključuje socio-demografska obilježja i socijalnu podršku može objasniti 13, 9% varijance iscrpljenosti kod psihologa, a 21, 2% kod ostalih studenata, dok istim modelom može objasniti 28, 9% varijance neangažiranosti kod psihologa, a kod ostalih studenata 24, 2%. Vezano uz neangažiranost, usporedba modela kod psihologa i ostalih studenata pokazuje da u obje skupine prediktivnost imaju podrška nastavnika i broj nepoloženih ispita. Spol i godina studija u obje skupine nisu pokazale prediktivnost, dok je podrška roditelja prediktivna samo kod psihologa, a podrška kolega i status veze samo kod ostalih studenata. Za dimenziju iscrpljenosti prediktivnost u obje skupine imaju podrška nastavnika i spol, a u obje skupine nije dobivena prediktivnost podrške roditelja, podrške kolega i statusa veze. Broj nepoloženih ispita i godina studija prediktivne su samo za ostale studente. Dobiveni nalazi pokazuju specifičnosti koje se odnose na prevenciju sagorijevanja kod studenata u kontekstu studija i ukazuju na potrebu za daljnjim analizama u ovom području. U prezentaciji će biti prikazani detaljni nalazi i implikacije za praktični rad.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija