Pregled bibliografske jedinice broj: 913767
Utjecaj višejezičnog pristupa na sudjelovanje višejezičnih učenika u nastavi trećeg jezika
Utjecaj višejezičnog pristupa na sudjelovanje višejezičnih učenika u nastavi trećeg jezika, 2017., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 913767 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj višejezičnog pristupa na sudjelovanje višejezičnih učenika u nastavi trećeg jezika
(Impact of the multilingual approach on multilingual learners' participation in the third language learning)
Autori
Lujić, Rea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
07.12
Godina
2017
Stranica
237
Mentor
Kresić, Marijana
Ključne riječi
identitet inojezičnog učenika ; sudjelovanje ; nastava francuskog jezika ; međunarodna škola ; nastava trećeg jezika ; višejezični pristup ; višejezično obrazovanje
(bi/multilingual education ; French language learning and teaching ; international school ; participation ; multilingual approach ; third language students’ social identity ; third language)
Sažetak
U radu je istražena veza između sudjelovanja višejezičnih učenika u nastavi trećeg jezika u dvama nastavnim pristupima, jednojezičnom i višejezičnom, učenja trećeg jezika i njihovih identiteta kao učenika trećeg jezika. Rezultati ovog istraživanja pokazali su da su svi učenici u višejezičnom nastavnom pristupu sudjelovali više, a time i učili više nego u jednojezičnom pristupu. Istraživanjem su se potvrdile i osnovne pretpostavke teorijskog modela predloženog u ovom radu: da je identitet učenika trećeg jezika višestruk, promjenjiv i diskursno određen. S obzirom na odabrani teorijski pristup prema kojem svaki učenik uči jezik jer teži usvajanju simboličke moći, a zatim i pretvorbi te simboličke moći u društvenu moć (Darvin i Norton, 2015), identitet učenika francuskog kao trećeg jezika opisao se kao kombinacija nekih od sljedećih identitetskih položaja: položaja moćnog učenika francuskog jezika, položaja učenika francuskog jezika moćnijeg od drugih, položaja nedovoljno moćnog učenika francuskog jezika, položaja učenika francuskog jezika željnog moći i položaja učenika francuskog jezika neželjnog moći. Rad se smatra vrijednim izvornim doprinosom glotodidaktici jer unaprjeđuje područje istraživanja višejezičnog obrazovanja, osobito nastave trećeg jezika i nastave u međunarodnim školama, i područje istraživanja veze između učenja inog jezika i učenikova identiteta. K tomu, u radu je ukazano i na drugačije teorijske pristupe istraživanju inojezičnog razrednog diskursa što otvara nove mogućnosti za buduća istraživanja učenja i poučavanja inog jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zadru