Pregled bibliografske jedinice broj: 913446
Obrada izborne nastavne teme uporabom različitih metoda kroz suradnju muzeja i škole
Obrada izborne nastavne teme uporabom različitih metoda kroz suradnju muzeja i škole, 2017. (ostali članci/prilozi).
CROSBI ID: 913446 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrada izborne nastavne teme uporabom različitih metoda kroz suradnju muzeja i škole
(Processing optional school subject using different teaching methods through museum and school cooperation)
Autori
Kletečki, Eduard ; Kletečki Nataša
Izvornik
8. skup muzejskih pedagoga Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem Zbornik radova - Relacije i korelacije
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali članci/prilozi
Godina
2017
Ključne riječi
korelacija, muzej, škola
(correlation, museum, school)
Sažetak
U realizaciji izbornih nastavnih tema u nastavi prirode i biologije otvaraju se mogućnosti veće uporabe različitih nastavnih metoda kojima se učenici potiču na aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu. No, ove teme pružaju mogućnosti i za suradnju škole i muzeja kroz uporabu prirodnina u nastavi, ali i upoznavanjem učenika s metodama interdisciplinarnih istraživanja u prirodoslovlju. Istraživanje je provedeno u 6. razredu OŠ Bogumila Tonija Samobor u dvije etape, prvo kao pilot projekt u šk.g. 2014/2015. Uzorak je činilo 20 učenika u eksperimentalnoj, a 20 u kontrolnoj skupini. Drugi je dio proveden u šk.god. 2016/2017. Uzorak je činilo 20 učenika u eksperimentalnoj, a 40 u kontrolnoj skupini. U eksperimentalnoj skupini izborna nastavna tema "Život u špiljama i podzemnimvodama" obrađivala se uporabomsljedećih metoda i oblika rada:skupni rad, pokus, oluja ideja, insert metoda i rad na tekstu. Uvodno predavanje održao je muzejski pedagog Hrvatskog prirodoslovnom muzeja iz Zagreba. U kontrolnoj se skupini primjenjuje samo frontalni oblik rada, a nastavu izvodi predmetna učiteljica. Pismenom provjerom, na sljedećem nastavnom satu, zadacima objektivnog tipa provjerava se znanje učenika u eksperimentalnoj i kontrolnoj skupini. Usvojenost nastavnih sadržaja šk.god. 2016/2017. ispitana je sa neznatno modificiranim pitanjima nastojeći smanjiti prethodno utvrđene učeničke miskoncepcije.Istraživanje je pokazalo kako je usvojenost nastavnih sadržaja manja u provjeri vezanoj za sadržaje koje smo obrađivali nego prosječna ocjena iz prirode, no veća od prosječne ocjene iz pisanih provjera. Učenici pozitivno reagiraju na primjenu različitih nastavnih metoda i uključivanje muzejskog pedagoga u nastavni proces.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatski prirodoslovni muzej