Pregled bibliografske jedinice broj: 913305
Odnos razrednog ozračja i školskog uspjeha učenika osnovnoškolske dobi
Odnos razrednog ozračja i školskog uspjeha učenika osnovnoškolske dobi // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 66 (2017), 4; 557-571 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 913305 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos razrednog ozračja i školskog uspjeha učenika
osnovnoškolske dobi
(The relationship between classroom climate and
school achievement of primary school students)
Autori
Koludrović, Morana ; Kalebić Jakupčević, Katija
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 66
(2017), 4;
557-571
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
kvaliteta interakcije među učenicima ; kvaliteta interakcije između učenika i nastavnika ; osjetljivost na nasilje ; školski uspjeh
(quality of interaction among students ; quality of interaction between teachers and students ; sensitivity to violence ; school achievement)
Sažetak
Cilj ovoga rada bio je ispitati neke aspekte razrednog ozračja u odnosu na dob i spol učenika te njihovo školsko postignuće. Pri tome su korištena tri aspekta razrednog ozračja - kvaliteta interakcija među učenicima, kvaliteta interakcija između učenika i nastavnika te osjetljivost na nasilje u razrednom kontekstu. U istraživanju su sudjelovali učenici osnovnih škola iz nekoliko županija Republike Hrvatske (N=1427 sudionika). Ukupno je u istraživanje bilo uključeno 69 razrednih odjeljenja od četvrtog do osmog razreda osnovne škole. Primijenjen je instrument koji se sastojao od dva dijela – upitnika općih podataka i Skale razrednog ozračja. Rezultati su, sukladno očekivanjima, pokazali značajno opadanje školskog uspjeha s dobi, kao i lošije razredno ozračje u višim razredima u odnosu na mlađe dobne skupine. Također, učenice su u odnosu na učenike pozitivnijim procijenile razredno ozračje. Utvrđena je značajna povezanost među različitim aspektima razrednog ozračja, kao i između razrednog ozračja i školskih postignuća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts