Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 913305

Odnos razrednog ozračja i školskog uspjeha učenika osnovnoškolske dobi


Koludrović, Morana; Kalebić Jakupčević, Katija
Odnos razrednog ozračja i školskog uspjeha učenika osnovnoškolske dobi // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 66 (2017), 4; 557-571 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 913305 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos razrednog ozračja i školskog uspjeha učenika osnovnoškolske dobi
(The relationship between classroom climate and school achievement of primary school students)

Autori
Koludrović, Morana ; Kalebić Jakupčević, Katija

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 66 (2017), 4; 557-571

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
kvaliteta interakcije među učenicima ; kvaliteta interakcije između učenika i nastavnika ; osjetljivost na nasilje ; školski uspjeh
(quality of interaction among students ; quality of interaction between teachers and students ; sensitivity to violence ; school achievement)

Sažetak
Cilj ovoga rada bio je ispitati neke aspekte razrednog ozračja u odnosu na dob i spol učenika te njihovo školsko postignuće. Pri tome su korištena tri aspekta razrednog ozračja - kvaliteta interakcija među učenicima, kvaliteta interakcija između učenika i nastavnika te osjetljivost na nasilje u razrednom kontekstu. U istraživanju su sudjelovali učenici osnovnih škola iz nekoliko županija Republike Hrvatske (N=1427 sudionika). Ukupno je u istraživanje bilo uključeno 69 razrednih odjeljenja od četvrtog do osmog razreda osnovne škole. Primijenjen je instrument koji se sastojao od dva dijela – upitnika općih podataka i Skale razrednog ozračja. Rezultati su, sukladno očekivanjima, pokazali značajno opadanje školskog uspjeha s dobi, kao i lošije razredno ozračje u višim razredima u odnosu na mlađe dobne skupine. Također, učenice su u odnosu na učenike pozitivnijim procijenile razredno ozračje. Utvrđena je značajna povezanost među različitim aspektima razrednog ozračja, kao i između razrednog ozračja i školskih postignuća.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Koludrović, Morana; Kalebić Jakupčević, Katija
Odnos razrednog ozračja i školskog uspjeha učenika osnovnoškolske dobi // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 66 (2017), 4; 557-571 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Koludrović, M. & Kalebić Jakupčević, K. (2017) Odnos razrednog ozračja i školskog uspjeha učenika osnovnoškolske dobi. Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 66 (4), 557-571.
@article{article, author = {Koludrovi\'{c}, Morana and Kalebi\'{c} Jakup\v{c}evi\'{c}, Katija}, year = {2017}, pages = {557-571}, keywords = {kvaliteta interakcije me\dju u\v{c}enicima, kvaliteta interakcije izme\dju u\v{c}enika i nastavnika, osjetljivost na nasilje, \v{s}kolski uspjeh}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {66}, number = {4}, issn = {0037-654X}, title = {Odnos razrednog ozra\v{c}ja i \v{s}kolskog uspjeha u\v{c}enika osnovno\v{s}kolske dobi}, keyword = {kvaliteta interakcije me\dju u\v{c}enicima, kvaliteta interakcije izme\dju u\v{c}enika i nastavnika, osjetljivost na nasilje, \v{s}kolski uspjeh} }
@article{article, author = {Koludrovi\'{c}, Morana and Kalebi\'{c} Jakup\v{c}evi\'{c}, Katija}, year = {2017}, pages = {557-571}, keywords = {quality of interaction among students, quality of interaction between teachers and students, sensitivity to violence, school achievement}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {66}, number = {4}, issn = {0037-654X}, title = {The relationship between classroom climate and school achievement of primary school students}, keyword = {quality of interaction among students, quality of interaction between teachers and students, sensitivity to violence, school achievement} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LISA: Library and Information Science Abstracts
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font