Pregled bibliografske jedinice broj: 913279
Hrvatska fanovska scena: nogomet u televizijskim reklamama za pivo
Hrvatska fanovska scena: nogomet u televizijskim reklamama za pivo // Glasnik Etnografskog instituta SANU, 64 (2016), 2; 273-289 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 913279 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatska fanovska scena: nogomet u televizijskim reklamama za pivo
(Croatian Fan Scene: Football in Television Beer Commercials)
Autori
Biti, Ozren
Izvornik
Glasnik Etnografskog instituta SANU (0360-0861) 64
(2016), 2;
273-289
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
hrvatski nogomet, pivo, televizijske reklame, muškost, fanovska scena
(Croatian football, beer, television commercials, masculinity, fan scene)
Sažetak
U radu se pažnja posvećuje međusobnim sinergijskim povezanostima sporta, reklama i alkohola pa se naslovom najavljenoj užoj istraživačkoj temi prilazi s obzirom na kulturnu povijest nogometa i piva, na funkcioniranje reklamne industrije unutar potrošačke kulture te na strukturirane prakse konzumacije nogometa i piva kroz koje se na specifičnim mjestima u posebnim prigodama performira muškost. Rad se prvenstveno oslanja na analizu diskursa televizijskih pivsko-nogometnih reklama. U svrhu obogaćivanja tim putem stečenih uvida proveden je i polustrukturirani intervju s marketinškim stručnjakom specijaliziranim za brendiranje, a zastupljena je i autoetnografska vizura. Središnji dio istraživanja temelji se na korpusu reklama koje su posljednjih deset godina emitirane na nacionalnim televizijskim programima u Hrvatskoj, a nastajale su u sklopu marketinškog osmišljavanja reklamnih kampanja za velike pivovare povodom održavanja Svjetskih i Europskih prvenstava u nogometu. Zajednički nazivnik većini njih je stavljanje nogometnih fanova u prvi plan, bilo na stadionima, bilo u kafićima, na trgovima ili kod kuće. Pritom su najčešće prikazani isključivo muški protagonisti u sferi dokolice, ujedinjeni strašću za nogometom i pivom, željom za opuštenim druženjem i zabavom. Uz rodni, nezanemariv je i nacionalni kontekst jer se te reklame vizualno, auditivno i tekstualno uobičajeno referiraju na nogometnu reprezentaciju Hrvatske.
Izvorni jezik
Hrvatski