Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 913279

Hrvatska fanovska scena: nogomet u televizijskim reklamama za pivo


Biti, Ozren
Hrvatska fanovska scena: nogomet u televizijskim reklamama za pivo // Glasnik Etnografskog instituta SANU, 64 (2016), 2; 273-289 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 913279 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Hrvatska fanovska scena: nogomet u televizijskim reklamama za pivo
(Croatian Fan Scene: Football in Television Beer Commercials)

Autori
Biti, Ozren

Izvornik
Glasnik Etnografskog instituta SANU (0360-0861) 64 (2016), 2; 273-289

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
hrvatski nogomet, pivo, televizijske reklame, muškost, fanovska scena
(Croatian football, beer, television commercials, masculinity, fan scene)

Sažetak
U radu se pažnja posvećuje međusobnim sinergijskim povezanostima sporta, reklama i alkohola pa se naslovom najavljenoj užoj istraživačkoj temi prilazi s obzirom na kulturnu povijest nogometa i piva, na funkcioniranje reklamne industrije unutar potrošačke kulture te na strukturirane prakse konzumacije nogometa i piva kroz koje se na specifičnim mjestima u posebnim prigodama performira muškost. Rad se prvenstveno oslanja na analizu diskursa televizijskih pivsko-nogometnih reklama. U svrhu obogaćivanja tim putem stečenih uvida proveden je i polustrukturirani intervju s marketinškim stručnjakom specijaliziranim za brendiranje, a zastupljena je i autoetnografska vizura. Središnji dio istraživanja temelji se na korpusu reklama koje su posljednjih deset godina emitirane na nacionalnim televizijskim programima u Hrvatskoj, a nastajale su u sklopu marketinškog osmišljavanja reklamnih kampanja za velike pivovare povodom održavanja Svjetskih i Europskih prvenstava u nogometu. Zajednički nazivnik većini njih je stavljanje nogometnih fanova u prvi plan, bilo na stadionima, bilo u kafićima, na trgovima ili kod kuće. Pritom su najčešće prikazani isključivo muški protagonisti u sferi dokolice, ujedinjeni strašću za nogometom i pivom, željom za opuštenim druženjem i zabavom. Uz rodni, nezanemariv je i nacionalni kontekst jer se te reklame vizualno, auditivno i tekstualno uobičajeno referiraju na nogometnu reprezentaciju Hrvatske.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ozren Biti (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Biti, Ozren
Hrvatska fanovska scena: nogomet u televizijskim reklamama za pivo // Glasnik Etnografskog instituta SANU, 64 (2016), 2; 273-289 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Biti, O. (2016) Hrvatska fanovska scena: nogomet u televizijskim reklamama za pivo. Glasnik Etnografskog instituta SANU, 64 (2), 273-289.
@article{article, author = {Biti, Ozren}, year = {2016}, pages = {273-289}, keywords = {hrvatski nogomet, pivo, televizijske reklame, mu\v{s}kost, fanovska scena}, journal = {Glasnik Etnografskog instituta SANU}, volume = {64}, number = {2}, issn = {0360-0861}, title = {Hrvatska fanovska scena: nogomet u televizijskim reklamama za pivo}, keyword = {hrvatski nogomet, pivo, televizijske reklame, mu\v{s}kost, fanovska scena} }
@article{article, author = {Biti, Ozren}, year = {2016}, pages = {273-289}, keywords = {Croatian football, beer, television commercials, masculinity, fan scene}, journal = {Glasnik Etnografskog instituta SANU}, volume = {64}, number = {2}, issn = {0360-0861}, title = {Croatian Fan Scene: Football in Television Beer Commercials}, keyword = {Croatian football, beer, television commercials, masculinity, fan scene} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font