Pregled bibliografske jedinice broj: 913255
Jezična i govorna obilježja dječjega pripovjednog diskursa: analiza na mikrostrukturnoj razini
Jezična i govorna obilježja dječjega pripovjednog diskursa: analiza na mikrostrukturnoj razini // Govor : časopis za fonetiku, 34 (2017), 1; 53-69 doi:10.22210/govor.2017.34.03 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 913255 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezična i govorna obilježja dječjega pripovjednog
diskursa: analiza na mikrostrukturnoj razini
(Language and speech characteristics of children’s
narratives: the analysis of microstructure)
Autori
Trtanj, Ivana ; Kuvač Kraljević, Jelena
Izvornik
Govor : časopis za fonetiku (0352-7565) 34
(2017), 1;
53-69
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
diskurs ; pripovjedna sposobnost ; mikrostrukturna razina ; jezične mjere ; gramatička točnost
(discourse, narrative ability, microstructural level, language measures, grammatical accuracy)
Sažetak
Analizirajući pripovijedanje na mikrostrukturnoj razini, moguće je prikupiti podatke o onim jezičnim elementima pomoću kojih se postiže koherentni diskurs. U skladu s tim, prikupljeni pripovjedni uzorci djece u dobi od šest i deset godina u ovom su radu promatrani u odnosu na četiri jezične i govorne mjere: sintaktičku složenost, gramatičku točnost, verbalnu proizvodnju i govornu tečnost. Provedena neparametrijska statistička analiza upućuje na značajnu razliku samo na varijabli gramatičke točnosti. S obzirom na tako dobivene podatke, pretpostavku ovoga rada – da će djeca u dobi od deset godina brže i tečnije pripovijedati dulje priče temeljeći ih na složenim sintaktičkim strukturama te pri tome imati manje gramatičkih odstupanja u odnosu na djecu u dobi od šest godina – moguće je prihvatiti samo u dijelu koji se odnosi na manji broj gramatičkih odstupanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus