Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 913017

Psihološke odrednice aspiracija prema zanimanjima iz područja prirodoslovlja, tehnologije i inženjerstva kod djevojčica i dječaka u višim razredima osnovne škole: Uvid u različite domene STEM područja


Blažev, Mirta; Karabegović, Mia; Šimunović, Mara
Psihološke odrednice aspiracija prema zanimanjima iz područja prirodoslovlja, tehnologije i inženjerstva kod djevojčica i dječaka u višim razredima osnovne škole: Uvid u različite domene STEM područja // 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Zagreb, Hrvatska, 2017. (poster, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 913017 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Psihološke odrednice aspiracija prema zanimanjima iz područja prirodoslovlja, tehnologije i inženjerstva kod djevojčica i dječaka u višim razredima osnovne škole: Uvid u različite domene STEM područja
(Psychological determinants of professional aspirations in science, technology and engineering among girls and boys in upper grades of primary school: Insight in different domains of STEM area)

Autori
Blažev, Mirta ; Karabegović, Mia ; Šimunović, Mara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.04.2017. - 08.04.2017

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
STEM obrazovanje ; profesionalne aspiracije u STEM području ; rodne razlike ; učeničko samopoimanje
(STEM education ; career aspirations in STEM ; gender differences ; students’ self-concept)

Sažetak
Obzirom da dosadašnja saznanja o interesima za STEM zanimanja kod učenika osnovnih škola ukazuju na rodne razlike čiji pozadinski čimbenici još nisu dovoljno određeni, primarni cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoje li rodne razlike u aspiracijama prema STE (prirodoslovlje, tehnologija, inženjerstvo) području ; te provjeriti odnos istih s teorijski relevantnim varijablama - roditeljskim i vršnjačkim stavovima prema prirodoslovlju i matematici kao odrednicama iz neposredne okoline učenika, te s unutarnjim čimbenicima poput ambicija, socijalne orijentacije, orijentacije prema kreaciji te samopoimanja u prirodoslovlju i matematici. Uzorak se sastojao od 251 učenika (103 djevojčice i 148 dječaka) sedmih i osmih razreda osnovnih škola na području grada Daruvara, dobi 13-15 godina (M=14, 30 ; SD=0, 625). Provedeno je grupno testiranje papir- olovka u trajanju od 40 minuta u kojem su korištene prilagođene skale iz ASPIRES projekta (Archer i sur., 2013 ; DeWitt i sur., 2013): Skala aspiracija za S, T i E zanimanja, Skala stavova vršnjaka te Skala stavova roditelja prema prirodoslovlju i matematici, Skala samopoimanja u području prirodoslovlja i matematike te tri skale vrednovanja različitih aspekata pri odabiru zanimanja.Pokazalo se da dječaci imaju više aspiracije prema T i E zanimanjima, a djevojčice prema S zanimanjima. Dječaci navode pozitivnije roditeljske i vršnjačke stavove prema prirodoslovlju i matematici. Model od četiri bloka prediktora objašnjava 24% varijance aspiracija prema S zanimanjima, 14, 9% prema T zanimanjima te 20% prema E zanimanjima. Statistički značajni prediktori u slučaju S aspiracija su spol, važnost stvaranja i samopoimanje ; u slučaju T aspiracija spol ; te za E aspiracije spol, važnost stvaranja i roditeljski stavovi prema prirodoslovlju i matematici. Dobiveni rezultati ukazuju na mogućnost zasebnog tretiranja zanimanja iz STEM područja u istraživanjima koja često koriste zajedničke eksplanatorne okvire za konstrukte koji naizgled nisu istovjetni. Istraživanje čimbenika koji uvjetuju aspiracije prema zasebnim domenama zanimanja unutar inače objedinjenog STEM područja može pridonijeti boljem razumijevanju rodnih razlika u ovom području te osmišljavanju mjera usmjerenih popularizaciji STEM-a i smanjenju postojećih rodnih razlika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-IP-2014-09-9250 - profesionalne aspiracije prema STEM zanimanjima tijekom snovne škole: longitudinalno istraživanje odnosa postignuća, vjerovanja o vlastitim kompetencijama i intersa za zanimanjima (JOBSTEM) (Burušić, Josip, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)

Profili:

Avatar Url Mirta Blažev (autor)

Avatar Url Mara Šimunović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Blažev, Mirta; Karabegović, Mia; Šimunović, Mara
Psihološke odrednice aspiracija prema zanimanjima iz područja prirodoslovlja, tehnologije i inženjerstva kod djevojčica i dječaka u višim razredima osnovne škole: Uvid u različite domene STEM područja // 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Zagreb, Hrvatska, 2017. (poster, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Blažev, M., Karabegović, M. & Šimunović, M. (2017) Psihološke odrednice aspiracija prema zanimanjima iz područja prirodoslovlja, tehnologije i inženjerstva kod djevojčica i dječaka u višim razredima osnovne škole: Uvid u različite domene STEM područja. U: 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa.
@article{article, author = {Bla\v{z}ev, Mirta and Karabegovi\'{c}, Mia and \v{S}imunovi\'{c}, Mara}, year = {2017}, keywords = {STEM obrazovanje, profesionalne aspiracije u STEM podru\v{c}ju, rodne razlike, u\v{c}eni\v{c}ko samopoimanje}, title = {Psiholo\v{s}ke odrednice aspiracija prema zanimanjima iz podru\v{c}ja prirodoslovlja, tehnologije i in\v{z}enjerstva kod djevoj\v{c}ica i dje\v{c}aka u vi\v{s}im razredima osnovne \v{s}kole: Uvid u razli\v{c}ite domene STEM podru\v{c}ja}, keyword = {STEM obrazovanje, profesionalne aspiracije u STEM podru\v{c}ju, rodne razlike, u\v{c}eni\v{c}ko samopoimanje}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bla\v{z}ev, Mirta and Karabegovi\'{c}, Mia and \v{S}imunovi\'{c}, Mara}, year = {2017}, keywords = {STEM education, career aspirations in STEM, gender differences, students’ self-concept}, title = {Psychological determinants of professional aspirations in science, technology and engineering among girls and boys in upper grades of primary school: Insight in different domains of STEM area}, keyword = {STEM education, career aspirations in STEM, gender differences, students’ self-concept}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font