Pregled bibliografske jedinice broj: 912857
Društveno-humanističke odlike novinarskih sposobnosti u hrvatskom akademskom obrazovanju novinara
Društveno-humanističke odlike novinarskih sposobnosti u hrvatskom akademskom obrazovanju novinara // Međunarodni znanstveni skup 16. Dani Mate Demarina „Društveno-humanističke odrednice obrazovanja“/International scientific conference 16th Mate Demarin Days „The socio- humanistic education guidelines“
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2017. str. 1-19 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 912857 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društveno-humanističke odlike novinarskih
sposobnosti u hrvatskom akademskom obrazovanju
novinara
(Socio-humanistic Qualities of Journalistic
Abilities in the Croatian Academic Journalism
Education)
Autori
Vukić, Tijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Međunarodni znanstveni skup 16. Dani Mate Demarina „Društveno-humanističke odrednice obrazovanja“/International scientific conference 16th Mate Demarin Days „The socio- humanistic education guidelines“
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 27.04.2017. - 28.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
obrazovanje novinara, novinarske sposobnosti, holističko obrazovanje, analiza sadržaja pedagoške dokumentacije, izvedbeni nastavni program.
(journalism education, journalistic abilities, holistic education, pedagogical documentation content analysis, syllabus.)
Sažetak
Proučavanje novinarskih sposobnosti u domeni novinarskog obrazovanja važno je jer su one preduvjet za stjecanje novinarskih kompetencija. Rad kvantitativno istražuje distribuciju relevantnih općih i specifične novinarske sposobnosti (kreativnosti) u hrvatskim visokoškolskim programima za obrazovanje novinara polazeći od definicije da je to potencijalni reaktivni sustav koji novinarove prirodne sklonosti za prakticiranje novinarstva razvija u akademskim ustanovama i medijskim institucijama. Dok ih komunikolozi tradicionalno promatraju iz perspektive novinarskog zanimanja, ovdje se predlaže nova, obrazovna humanističko-holistička paradigma koja, kao konačni obrazovni ishod studija, predviđa cjelovito biće aktivno u razvoju društva. Analizom sadržaja pedagoške dokumentacije, uobičajenom metodom komunikoloških i pedagoških istraživanja, utvrđen je nerazmjer novinarskih sposobnosti: usmjerenost na mentalne (najviše logičko- matematičke), a zapostavljanje intrapersonalnih i tjelesnih novinarskih sposobnosti. Studying journalistic abilities in the field of journalism education is important because they are a prerequisite for the acquisition of journalistic competencies. The paper quantitatively explores the distribution of the relevant general and specific journalistic ability (creativity) in Croatian academic study programs for journalists starting from the definition as a potential reactive system that develops the journalist’s natural tendency to practice journalism in academic and media institutions. While communication studies researchers have traditionally explored them from the perspective of journalistic occupation, this article proposes a new educational humanistic- holistic paradigm, which, as the final learning outcome, plan socially active whole human being. Content analysis of the pedagogical documentation, usual method of the communication and pedagogic research, found discrepancy of journalistic abilities focusing on the mental (most logical- mathematical) while neglecting intrapersonal and physical ones.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti