Pregled bibliografske jedinice broj: 912328
PROIZVODNJA MALINA (Rubus idaeus L.)
PROIZVODNJA MALINA (Rubus idaeus L.), 2012., diplomski rad, preddiplomski, Poljoprivredni fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 912328 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PROIZVODNJA MALINA (Rubus idaeus L.)
(RASPBERRIES PRODUCTION (Rubus idaeus L.))
Autori
Berger, Danijel
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Poljoprivredni fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
30.05
Godina
2012
Stranica
37
Mentor
Stanisavljević, Aleksandar
Ključne riječi
malina, proizvodnja, bobičasto voće
(raspberry, production, berries)
Sažetak
Proizvodnja malina u RH predstavljena je mizernim površinama i kao takva je nedostatna količinama za potrebe domaćeg tržišta. Ponuda malina isključivo se bazira na uvozu. Bez obzira na visoku nutritivnu vrijednost potražnja je ograničena i visokom prodajnom cijenom. Izlaz vidimo u animiranju proizvođača kao i interesu malih obiteljskih gospodarstava da ulaze u proizvodnju kao bi se konzumacija i ponuđene količine na tržištu povećale te uspostavio kontinuitet opskrbe i time preusmjerio interes otkupljivača na domaće maline. Swot analizom utvrđeno je niz prednosti u smislu mogućnosti za male proizvođače sa malim raspoloživim površinama da ostvare visoki prihod po jedinici površine u vidu samostalne ili dopunske djelatnosti. Veliki privredni subjekti nisu zainteresirani za ovakav vid proizvodnje jer predstavlja radno intenzivan process i kao takav je pogodan odnosno predstavlja šansu za mala gospodarstva. Dodatnom manipulacijom te prodajom prerađevina dodatno stvaraju prespektivu za realno ostvarivanje dodatne vrijednosti ukupne proizvodnje Jedini nedostatak je početni kapital. Iz ankete kupaca vidljivo je da jabuke prevladavaju i održavaju svoje prvo mjesto u potražnji tokom cijele godine (40%), manji broj kupaca (15%) se odlučuje za kupnju maline, zbog njene visoke cijene a najmanje se kupci odlučuju za borovnicu (1%). 100% kupaca malinu kupuje u vrijeme sezone maline. Prilikom izbora bobičastog voća, većina kupaca odabire jagodu (40%) maline odabire manji broj kupaca (12, 3%) a najmanje je kupaca odabralo borovnicu (1%).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)