Pregled bibliografske jedinice broj: 912163
Anticipativno upravljanje krizom zračne luke
Anticipativno upravljanje krizom zračne luke // Suvremeni promet : časopis za pitanja teorije i prakse prometa, 37 (2017), 5-6; 230-235 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 912163 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Anticipativno upravljanje krizom zračne luke
(Anticipative Crisis Management at the Airport)
Autori
Drljača, Miroslav
Izvornik
Suvremeni promet : časopis za pitanja teorije i prakse prometa (0351-1898) 37
(2017), 5-6;
230-235
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
anticipativno upravljanje krizom, zračna luka, kvaliteta sustava upravljanja
(anticipative crisis management, airport, quality of management system)
Sažetak
Sažetak: Anticipativno ili preventivno djelovanje ima svrhu spriječiti krizu ili ublažiti njezino djelovanje. To je ujedno najbolji način upravljanja krizom. Jedna od ključnih pretpostavki je razvoj kompetentnosti menadžmenta za upravljanje krizom. Pored toga nužno je razviti instrumentarij mjerenja indikatora krize. Kriza može imati različite pojavne oblike: financijska, ekološka, kadrovska, sigurnosna i sl. Bez obzira na pojavni oblik, uvijek se radi o poslovnoj krizi, odnosno krizi sustava upravljanja. Da bi se stvorio instrumentarij za anticipativno upravljanje krizom potrebno je utvrditi pokazatelje ranog otkrivanja krize, kvantificirati ih, mjeriti i razviti sustav automatizma u poduzimanju odgovarajućimh mjera kojima se preventivno djeluje na krizu, odnosno kojima se ublažavaju njezine posljedice. U radu autor pristupa zračnoj luci kao sustavu upravljanja. Primjenom općih i posebnih znanstvenih metoda spoznaje razvija i predlaže indikatore ranog otkrivanja krize kao i sustav poduzimanja odgovarajućih mjera preventivnog djelovanja. Razvijen model anticipativnog upravljanja krizom doprinosi kvaliteti sustava upravljanja zračne luke. Summary: Anticipative or preventive action has the purpose to prevent a crisis or mitigate its effects. This is also the best way to manage the crisis. One of the key assumptions is the development of competency management for crisis management. The crisis may have different forms: financial, environmental, human resources, security, etc. Regardless of the manifestation that is always a business crisis, and crisis of management systems. To create instruments for anticipative crisis management is necessary to establish indicators for early detection of crisis, quantify them, measure and develop a system of automatism in taking appropriate measures to act preventively to the crisis, and that mitigate its consequences. The author approaches the airport as a management system. The application of general and specific scientific methods of cognition develops and proposes indicators for early detection of crisis as well as a system of taking appropriate measures of prevention. Developed model of anticipative crisis management contributes to the quality management system of the airport.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
Napomena
Rad je prezentiran na XXIV International Transport
Symposium "Transport Systems 2017", održanom u
organizaciji Hrvatskog znanstvenog društva za
promet, u Zagrebu 27.-28.4.2017.
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Transportation Research Information Services - TRIS
- ITRD