Pregled bibliografske jedinice broj: 912162
Reformske inicijative u hrvatskom osnovnoškolskom obrazovanju: od neizvjesne budućnosti do elitizma
Reformske inicijative u hrvatskom osnovnoškolskom obrazovanju: od neizvjesne budućnosti do elitizma, 2017. (popularni rad).
CROSBI ID: 912162 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Reformske inicijative u hrvatskom osnovnoškolskom obrazovanju: od neizvjesne budućnosti do elitizma
(Reform initiatives in Croatian compulsory schooling: from an uncertain future to elitism)
Autori
Doolan, Karin
Izvornik
Obrazovna zviždaljka
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, popularni rad
Godina
2017
Ključne riječi
reforme obrazovanja, budućnost, elitizam, nejednakosti, politika
(educational reforms, futures, elitism, inequalities, politics)
Sažetak
Reformske inicijative u obrazovanju iz 2006., 2011. i 2016. godine predmet su ovoga osvrta koji je potaknut kritičkom tradicijom tzv. nove sociologije obrazovanja. Riječ je o analitičkom pristupu kojemu su u središtu načini na koje odgojno-obrazovne strukture i procesi održavaju dominantni političko-ekonomski kontekst, društvenu reprodukciju i hijerarhije moći te koji poziva na osvještavanje važnosti školovanja za promicanje društvene pravednosti. Specifično, osvrt se bavi sljedećim temama: izostankom vizije budućnosti u reformskim inicijativama, zapostavljanju uloge koju odgojno-obrazovni sustav ima u društvenoj reprodukciji, mitu o neutralnosti znanja te elitističkim diskursom vezanim uz ekspertizu u osmišljavanju obrazovnih reformi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija