Pregled bibliografske jedinice broj: 911572
Grafomotorika kao prediktor intelektualnih sposobnosti u školskoj dobi
Grafomotorika kao prediktor intelektualnih sposobnosti u školskoj dobi // Napredak (Zagreb), 158 (2017), 3; 305-318 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 911572 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Grafomotorika kao prediktor intelektualnih
sposobnosti u školskoj dobi
(Graphomotoric skills as predictors of students’
intellectual abilities)
Autori
Ambrosi-Randić, Neala ; Glivarec, Jeanette
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 158
(2017), 3;
305-318
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
grafomotorika, spremnost za školu, intelektualne sposobnosti
(graphomotoric skills, school readiness, intellectual abilities)
Sažetak
Osnovni je cilj ovoga rada istražiti ulogu grafomotorike u kontekstu početne spremnosti djece za školu, u razvoju njihovih kasnijih intelektualnih sposobnosti. Deset generacija učenika (n = 708) testirano je prilikom upisa Testom spremnosti za školu. Isti su učenici ponovo ispitani nakon četiri godine, kada su pohađali peti razred, testom intelektualnih sposobnosti KI- 4. Oba faktora spremnosti za školu (grafomotorika i rezoniranje) značajni su prediktori kasnijih intelektualnih sposobnosti, pri čemu složenija mjera grafomotorike pojedinačno najviše doprinosi objašnjenju individualnih razlika u intelektualnim sposobnostima. Podatci o grafomotornim sposobnostima djece mogu se koristiti ne samo jednokratno kao kriterij pri upisu, već i dugoročno s ciljem praćenja i pružanja podrške učenicima nižih sposobnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERA
- EBSCO