Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 911544

Kompetencije nastavnika-pripravnika u osnovnim i srednjim glazbenim školama – perspektiva poslodavaca


Novak, Marina
Kompetencije nastavnika-pripravnika u osnovnim i srednjim glazbenim školama – perspektiva poslodavaca // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXII (2016), 3; 245-256 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 911544 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kompetencije nastavnika-pripravnika u osnovnim i srednjim glazbenim školama – perspektiva poslodavaca
(Primary and Secondary Music School Teacher-Trainee Competences – An Employer's Perspective)

Autori
Novak, Marina

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXII (2016), 3; 245-256

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
cjeloživotno učenje, glazbene škole, nastavničke kompetencije, visokoškolska glazbena pedagogija
(higher education music pedagogy, lifelong learning, music schools, teaching)

Sažetak
Često se postavlja pitanje da li, i u kojoj mjeri, su nastavnici-pripravnici, po završetku studija glazbe na visokoškolskoj glazbenoj ustanovi, bez dodatne edukacije, sposobni raditi u nastavi u osnovnoj ili srednjoj glazbenoj školi. Ishodi učenja studijskih programa glazbenih akademija ukazuju na to da su studenti po završetku studija kompetentni za samostalan rad u nastavi. Međutim, da bi se provjerilo stvarno stanje, potrebno je prikupiti povratne informacije, kako od diplomiranih studenata, tako i od njihovih poslodavaca, ravnatelja glazbenih škola. Povratne informacije diplomiranih studenata do sada su do visokoškolskih glazbenih ustanova dolazile neformalno, neposrednim kontaktom s bivšim profesorima, dok su povratne informacije poslodavaca izostale. Kako bi se prikupile povratne informacije poslodavaca provedeno je istraživanje u suradnji s ravnateljima osnovnih i srednjih glazbenih škola u Hrvatskoj (N=23) u kojem se, između ostalog, kroz osamnaest kategorija, procjenjivala razina kompetencija potrebnih za rad u nastavi koje su stvarno usvojene kroz studij na glazbenim akademijama. Od ispitanika se, uz to, tražilo da istaknu i pet, po njihovom sudu, najvažnijih kompetencija nastavnika. Istraživanje je ukazalo na to da su nastavnici-pripravnici u velikoj mjeri kompetentni u području poznavanja vlastite profesije, umjetničke samostalnosti te užeg područja struke (predmeta), dok su najlošijim ocjenjena sposobnost kritike i samokritike te prilagodbe novim situacijama. Kao pet najvažnijih kompetencija, uz sposobnost i želju za učenjem i sposobnost primjene znanja u rješavanju praktičnih problema, ispitanici su još istaknuli i poznavanje vlastite profesije, sposobnost planiranja, organiziranja i vrednovanja ciljeva poučavanja te timski rad.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Muzička akademija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marina Novak (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Novak, Marina
Kompetencije nastavnika-pripravnika u osnovnim i srednjim glazbenim školama – perspektiva poslodavaca // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXII (2016), 3; 245-256 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Novak, M. (2016) Kompetencije nastavnika-pripravnika u osnovnim i srednjim glazbenim školama – perspektiva poslodavaca. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXII (3), 245-256.
@article{article, author = {Novak, Marina}, year = {2016}, pages = {245-256}, keywords = {cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, glazbene \v{s}kole, nastavni\v{c}ke kompetencije, visoko\v{s}kolska glazbena pedagogija}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LXII}, number = {3}, issn = {0044-4855}, title = {Kompetencije nastavnika-pripravnika u osnovnim i srednjim glazbenim \v{s}kolama – perspektiva poslodavaca}, keyword = {cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, glazbene \v{s}kole, nastavni\v{c}ke kompetencije, visoko\v{s}kolska glazbena pedagogija} }
@article{article, author = {Novak, Marina}, year = {2016}, pages = {245-256}, keywords = {higher education music pedagogy, lifelong learning, music schools, teaching}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LXII}, number = {3}, issn = {0044-4855}, title = {Primary and Secondary Music School Teacher-Trainee Competences – An Employer's Perspective}, keyword = {higher education music pedagogy, lifelong learning, music schools, teaching} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA
  • EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
  • Emerald Management Reviews database, United Kingdom
  • Ulrich Serials Analysis System, USA
  • Hrčak – Portal znanstvenih časopisa RH





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font