Pregled bibliografske jedinice broj: 911544
Kompetencije nastavnika-pripravnika u osnovnim i srednjim glazbenim školama – perspektiva poslodavaca
Kompetencije nastavnika-pripravnika u osnovnim i srednjim glazbenim školama – perspektiva poslodavaca // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXII (2016), 3; 245-256 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 911544 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije nastavnika-pripravnika u osnovnim i srednjim glazbenim školama – perspektiva poslodavaca
(Primary and Secondary Music School Teacher-Trainee Competences – An Employer's Perspective)
Autori
Novak, Marina
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXII
(2016), 3;
245-256
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
cjeloživotno učenje, glazbene škole, nastavničke kompetencije, visokoškolska glazbena pedagogija
(higher education music pedagogy, lifelong learning, music schools, teaching)
Sažetak
Često se postavlja pitanje da li, i u kojoj mjeri, su nastavnici-pripravnici, po završetku studija glazbe na visokoškolskoj glazbenoj ustanovi, bez dodatne edukacije, sposobni raditi u nastavi u osnovnoj ili srednjoj glazbenoj školi. Ishodi učenja studijskih programa glazbenih akademija ukazuju na to da su studenti po završetku studija kompetentni za samostalan rad u nastavi. Međutim, da bi se provjerilo stvarno stanje, potrebno je prikupiti povratne informacije, kako od diplomiranih studenata, tako i od njihovih poslodavaca, ravnatelja glazbenih škola. Povratne informacije diplomiranih studenata do sada su do visokoškolskih glazbenih ustanova dolazile neformalno, neposrednim kontaktom s bivšim profesorima, dok su povratne informacije poslodavaca izostale. Kako bi se prikupile povratne informacije poslodavaca provedeno je istraživanje u suradnji s ravnateljima osnovnih i srednjih glazbenih škola u Hrvatskoj (N=23) u kojem se, između ostalog, kroz osamnaest kategorija, procjenjivala razina kompetencija potrebnih za rad u nastavi koje su stvarno usvojene kroz studij na glazbenim akademijama. Od ispitanika se, uz to, tražilo da istaknu i pet, po njihovom sudu, najvažnijih kompetencija nastavnika. Istraživanje je ukazalo na to da su nastavnici-pripravnici u velikoj mjeri kompetentni u području poznavanja vlastite profesije, umjetničke samostalnosti te užeg područja struke (predmeta), dok su najlošijim ocjenjena sposobnost kritike i samokritike te prilagodbe novim situacijama. Kao pet najvažnijih kompetencija, uz sposobnost i želju za učenjem i sposobnost primjene znanja u rješavanju praktičnih problema, ispitanici su još istaknuli i poznavanje vlastite profesije, sposobnost planiranja, organiziranja i vrednovanja ciljeva poučavanja te timski rad.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA
- EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
- Emerald Management Reviews database, United Kingdom
- Ulrich Serials Analysis System, USA
- Hrčak – Portal znanstvenih časopisa RH