Pregled bibliografske jedinice broj: 911541
Elementi i kriteriji vrednovanja glazbene izvedbe
Elementi i kriteriji vrednovanja glazbene izvedbe // Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije, 2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti / Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017. str. 73-74 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 911541 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elementi i kriteriji vrednovanja glazbene izvedbe
(Elements and Criteria in Assessment of Music Performance)
Autori
Novak, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije, 2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti
/ Škojo, Tihana - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017, 73-74
ISBN
978-953-8181-02-3
Skup
2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije = 2nd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Communication and interaction of art and pedagogy
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.10.2017. - 13.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
ocjenjivanje, glazbena izvedba, kriteriji ocjenjivanja, glazbene škole, vrednovanje
(assessment, music performance, grading criteria, music school, evaluation)
Sažetak
Rad predstavlja rezultate istraživanja provedenog s nastavnicima flaute (N=22). Zadatak ispitanika bio je navesti svoja zapažanja, kriterije te ocjenu prilikom slušanja, o audio zapisu jedne, odnosno gledanja video zapisa slijedećih dviju izvedbi iste skladbe. Pritom ispitanici nisu bili upoznati s činjenicom da je prvi i treći primjer izvodio isti izvođač - učenik. Prilikom prvog slušanja ispitanici su samostalno vodili bilješke i donosili ocjenu, za drugu izvedbu su se u grupi dogovarali oko kriterija ocjenjivanja, ali su zapažanja i ocjenu iznosili samostalno, dok su ocjenu posljednje izvedbe donosili zajednički. Rezultati istraživanja pokazuju da su ispitanici izvedbe skladbe ocijenili prosječnom ocjenom 3, 45 za prvi (SD 0, 57), 4, 69 (SD 0, 62) za drugi, te 2, 76 (SD 0, 44) za treći primjer. Prilikom slušanja audio zapisa prve izvedbe ispitanici su utvrdili da im nedostaju podaci o uzrastu učenika (16), iskustvu, odnosno broju godina učenja sviranja flaute (9), njegovim predispozicijama i sposobnosti (4) te drugim okolnostima (da li je skladba svirana napamet ili iz nota, da li je izvođač imao tremu). Zapažanja ispitanika u bilješkama mogu se svrstati u nekoliko kategorija: kvaliteta tona (fokus i izjednačenost tona u sva tri registra instrumenta, prisutnost vibrata, raspon i primjerenost dinamike) i intonacija, poštivanje stilskih značajki, muzikalnost (izražajnost, uvjerljivost izvedbe, fraziranje), tehnika sviranja, artikulacija, točnost izvedbe, postava tijela te držanje instrumenta, disanje, te zapažanja vezana uz primjerenost težine skladbe uzrastu učenika i izvedbu klavirske pratnje. Može se uočiti da je većina zapažanja izrečena u negativnom obliku, njih 68%. Udio negativnih primjedbi značajnije je veći kod izvedbi koje su ocijenjene nižim ocjenama, 74% za prvi te 94% za treći primjer. Izvedbu drugog primjera ispitanici su ocijenili višom ocjenom, a udio negativnih primjedbi je manji oko 33%. Jednako tako može se uočiti da se odstupanja u danim ocjenama manja kod izvedbi s nižim ocjenama nego kod onih danih više ocjenjenoj izvedbi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost