Pregled bibliografske jedinice broj: 911104
Ispitivanje predmatematičkih vještina – pilot studija
Ispitivanje predmatematičkih vještina – pilot studija // Knjiga sažetaka - Peti kongres hrvatskih logopeda
Osijek, Hrvatska, 2015. str. 78-78 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 911104 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje predmatematičkih vještina – pilot studija
(Helena Obučina, Draženka Blaži, Marijana Balažinec)
Autori
Obučina, Helena ; Blaži, Draženka ; Blažinec Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka - Peti kongres hrvatskih logopeda
/ - , 2015, 78-78
ISBN
978-953-55555-1-3
Skup
5. Kongres hrvatskih logopeda: Multidisciplinarnost u području logopedske znanosti prakse
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 24.09.2015. - 26.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
predmatematičke vještine ; predškolska dob ; matematički koncepti
(pre mathematical skills ; preschool age ; mathematical concepts)
Sažetak
Kao jedan od čimbenika neophodnih za uspješno usvajanje matematike spominju se predmatematičke vještine. Izuzev razvoja brojanja, vještine kao što su razvrstavanje, uspoređivanje i ujednačavanje, slijeđenje uputa, orijentiranje, vizualizacija i vizualno grupiranje te procjenjivanje (konzervacija) nužne su za usvajanje matematičkih koncepata. Navedene vještine promatraju se u okviru Piagetove kognitivno-razvojne teorije. Cilj ovog pilot-istraživanja bio je na uzorku djece predškolske dobi urednog razvoja utvrditi koje su od navedenih vještina usvojene u kojoj kronološkoj dobi sa svrhom budućeg stvaranja razvojnih normi vezanih uz predmatematičke vještine. Uzorak koji je činilo 90 djece kronološke dobi od 4 ; 00 do 7 ; 00 godina podijeljen je na tri dobne skupine (od 4 ; 00 do 4 ; 11, od 5 ; 00 do 5 ; 11, od 6 ; 00 do 7 ; 00 godina). U svakoj dobnoj skupini bilo je tridesetero djece. Ispitni materijal posebno je izrađen za ovo istraživanje, a kao predložak za izradu ispitnog materijala poslužili su nam zadatci autorice Alison Brennen (2001). Ispitivanje je provođeno individualno i zadatak ispitanika bio je da prema uputi razvrsta, usporedi, ujednači, vizualno grupira, procijeni količinu i broji zadane predmete. Rezultati pokazuju da su sve skupine ispitanika pokazale najmanju uspješnost na zadatcima: nizanje po duljini, razvrstavanje po obliku i konzerviranje mase, dok su najuspješnije rješavali zadatke koji se odnose na: razvrstavanje po boji, brojanje i ujednačavanje. Iako je vidljiva ujednačenost rezultata te ispitanici svih dobnih skupina pokazuju sklonost istim vrstama pogrešaka, evidentna je i razlika u uspješnosti, pri čemu su najneuspješniji ispitanici iz najmlađe dobne skupine. Na navedenim zadatcima njihova uspješnost u rješavanju manja je od 10%. Temeljem ovog pilot-istraživanja dobili smo uvid u predmatematičke vještine koje su razvijene u pojedinoj dobnoj skupini, i s kojom učestalošću. Na temelju tih rezultata koji pokazuju sličnost s rezultatima Piagetovih studija moguće je provesti detaljniju studiju sa svrhom utvrđivanja razvojnih normi za predmatematičke vještine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Draženka Blaži
(autor)