Pregled bibliografske jedinice broj: 910884
Artikulacijski nasuprot fonološkog poremećaja
Artikulacijski nasuprot fonološkog poremećaja // Zbornik 1. Slovenski kongres logopedov z mednarodno udeležbo: Logopedija za vsa življenjska obdobja
Bled, Slovenija, 2003. str. 36-36 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 910884 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Artikulacijski nasuprot fonološkog poremećaja
(Articulatory versus phonological disorders)
Autori
Blaži, Draženka ; Arapović, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Zbornik 1. Slovenski kongres logopedov z mednarodno udeležbo: Logopedija za vsa življenjska obdobja
/ - , 2003, 36-36
ISBN
961-90560-5-1
Skup
1. Slovenski kongres logopedov z mednarodno udeležbo: Logopedija za vsa življenjska obdobja
Mjesto i datum
Bled, Slovenija, 19.03.2003. - 21.03.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
artikulacijski poremećaji ; fonološki poremećaji
(articulatory disorders ; phonological disorders)
Sažetak
Zadacima ponavljanja riječi i logatoma ispitali smo 22 djece u rasponu dobi od 3 godine i 8 mjeseci do 7 godina i 1 mjesec. Sva su djeca upućena na logopedsku dijagnostiku i rehabilitaciju zbog različitih poremećaja izgovora koje su kao glavni (jedini) simptom prepoznali odgajatelji i roditelji. Nakon procjena artikulacije Testom artikulacije (Brozović, 1995), mjernim instrumentom "ponavljanja riječi i logatoma" željeli smo ispitati fonološku radnu memoriju te provjeriti postoje li razlike među ispitanicima u auditivnom kratkotrajnom pamćenju i fonološkoj obradi unutar navedene skupine ispitanika. Naime, zadaci ponavljanja riječi i logatoma smatraju se dobrim mjernim instrumentom za ispitivanje fonoloških memorijskih vještina, a brojni autori navode da se u osnovi fonoloških poremećaja nalaze upravo teškoće u zahvaćanju, kratkoročnom zapamćivanju i obradi auditivnih informacija. Ako pretpostavimo da su artikulacijski poremećaji koji spadaju u fonološke poremećaje, tada je za očekivati, da e rezultati na navedenom mjernom instrumentu biti vrlo slični unutar skupine ispitanika, odnosno da će svi ispitanici imati teškoća u ponavljanju riječi i logatoma ponajprije uvjetovanih teškoćama zapamćivanja i obrade. No, ako pretpostavimo da su artikulacijski poremećaji uvjetovani motoričkom izvedbom, tada osim u vidu omisije, supstitucije ili distorzije poremećenih glasova (ovisno o dijagnozi svakog ispitanika) ne očekujemo teškoće u ponavljanju riječi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb