Pregled bibliografske jedinice broj: 910783
Artikulacijsko-fonološke sposobnosti djece s cerebralnom paralizom
Artikulacijsko-fonološke sposobnosti djece s cerebralnom paralizom // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (2016), 1; 17-29 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 910783 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Artikulacijsko-fonološke sposobnosti djece s cerebralnom paralizom
(Articulation and Phonological Abilities of Children with Cerebral Palsy)
Autori
Farago, Emica ; Blaži, Draženka ; Vuković Ogrizek, Martina
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 52
(2016), 1;
17-29
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
cerebralna paraliza ; fonološke sposobnosti ; artikulacija
(cerebral palsy ; phonological abilities ; articulation)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati i usporediti artikulacijske i fonološke sposobnosti djece s cerebralnom paralizom s njihovim vršnjacima urednoga razvoja. Ispitivanje je provedeno na uzorku 15-ero djece s cerebralnom paralizom te 15- ero djece urednoga razvoja. Skupine su bile izjednačene po spolu i starosnoj dobi. Upotrijebljeni mjerni instrumenti sastojali su se od Testa artikulacije i zadataka za ispitivanje fonoloških vještina. Primijenjeni su relevantni statistički postupci (osnovni statistici, robusna diskriminativna analiza, t-test, hi- kvadrat test, Cochran-Cox metoda). Dobiveni rezultati ukazali su na postojanje statistički značajnih razlika u artikulacijskim i fonološkim sposobnostima između djece s cerebralnom paralizom (CP) i djece urednoga razvoja (UR). Razlikovanju skupina, u manifestnom prostoru, u najvećoj mjeri pridonose varijable brisanje konsonanata (BRISK) te broj artikulacijskih pogrešaka (TESTA). U kreiranju diskriminacijske funkcije značajno sudjeluju i varijable: izdvajanje početnoga glasa (IZPG), fonemska analiza (FONAN) i traženje rime (TRAR). Rezultati potvrđuju i statistički značajne razlike u artikulacijskim i fonološkim sposobnostima prema tipu cerebralne paralize. Skupina djece sa spastičnim tipom cerebralne paralize bila je uspješnija u zadatcima koji su ispitivali fonemsku analizu (FONAN), rastavljanje na slogove, brisanje konsonanata (BRISK), traženje rime (TRAR) te su imali bolje artikulacijske sposobnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Poliklinika SUVAG
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus