Pregled bibliografske jedinice broj: 910779
Slatkost nebeske slave u predaji i egzemplu iz Besieda ili Divkovićeva predodžba raja
Slatkost nebeske slave u predaji i egzemplu iz Besieda ili Divkovićeva predodžba raja // Matija Divković i kultura pisane riječi II / Grmača, Dolores ; Horvat, Marijana ; Karamatić, Marko (ur.).
Sarajevo : Zagreb: Kulturno-povijesni institut Bosne Srebrene ; Hrvatska sveučilišna naklada, 2017. str. 425-443
CROSBI ID: 910779 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slatkost nebeske slave u predaji i egzemplu iz Besieda ili Divkovićeva predodžba raja
(The Sweetness of Heavenly Glory in Oral Literature and Besjede Exempla, or Divković’s Image of Paradise)
Autori
Zaradija Kiš, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Matija Divković i kultura pisane riječi II
Urednik/ci
Grmača, Dolores ; Horvat, Marijana ; Karamatić, Marko
Izdavač
Kulturno-povijesni institut Bosne Srebrene ; Hrvatska sveučilišna naklada
Grad
Sarajevo : Zagreb
Godina
2017
Raspon stranica
425-443
ISBN
978-953-169-383-7
Ključne riječi
Besjede, egzempl, predaja, vrijeme, rajska ptica
(sermons, exempla, oral literature, time, bird of paradise)
Sažetak
U kontekstu pučke književnosti i kroz vizuru književnoanimalističkih istraživanja posebno mjesto zauzimaju egzempli ili prilike. Ta mala književna forma je ključna sastavnica propovjedi, čije ishodište valja propitivati kroz europsku usmenu književnost. U animalističkim egzemplima subjekt je životinja koja je odraz različitih ljudskih karakteristika ali je i sredstvo objašnjavanja apstraktnih pojmova kao što su npr. vrijeme, prolaznost, ljepota. U istraživanju ćemo se usredotočiti na popularni egzempl koji je u svojim Besjedama fra Matija Divković naslovio Kako su slatke piesni nebeske, a čije izvorište valja tražiti u hrvatskoglagoljskom egzemplu, kojega je početkom 20. stoljeća Ivan Milčetić prvi naslovio Rajska ptica.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Antonija Zaradija-Kiš
(autor)