Pregled bibliografske jedinice broj: 910768
Utjecaj primjene PAR modela poučavanja u konstruktivističkom pristupu na usvajanje pojmova i koncepata
Utjecaj primjene PAR modela poučavanja u konstruktivističkom pristupu na usvajanje pojmova i koncepata // Napredak (Zagreb), 158 (2017), 4; 503-525 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 910768 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj primjene PAR modela poučavanja u konstruktivističkom pristupu na usvajanje pojmova i koncepata
(The effect of the PAR Model of teaching in constructivism approach on terms and concepts learning)
Autori
Sweeney, Andreja ; Posavec, Mirjana
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 158
(2017), 4;
503-525
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
aktivno učenje ; konstruktivizam ; PAR metoda poučavanja ; nastava Prirode ; osnovna škola
(active learning, constructivism, PAR model of teaching, teaching nature science, primary school)
Sažetak
PAR model učenja jest metoda aktivnoga učenja koju karakteriziraju tri faze – prezentiraj, apliciraj i revidiraj, u kojoj učenici suradničkim učenjem konstruiraju vlastite koncepte i ispravljaju greške u fazi učenja novih nastavnih sadržaja. Cilj ovoga akcijskog istraživanja jest prikazati utjecaj metode na usvajanje pojmova i koncepata (na razini razumijevanja sadržaja) učenika petog razreda u nastavi Prirode. U istraživanju su sudjelovali učenici dvaju odjela petog razreda dviju osnovnih škola. Dok je u jednom odjelu korištena metoda PAR, u drugom odjelu, u drugoj školi, poučavalo se tradicionalnim načinom (frontalnom nastavom, usmenim izlaganjem učitelja). Rezultati pokazuju da učenici poučavani PAR metodom vjerojatno uspješnije usvajaju nove nastavne sadržaje, no istraživanje je pokazalo da u nekim pitanjima nema statistički značajne razlike u dobivenim odgovorima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)