Pregled bibliografske jedinice broj: 910753
Ima li potrebe za logopedskom dijagnostikom prije treće godine?
Ima li potrebe za logopedskom dijagnostikom prije treće godine? // Govorno-jezički poremećaji razvojnog doba : zbornik radova = Speech and language disorders at developmental age : collection of papers / Milošević, Neda (ur.).
Beograd: Udruženje logopeda Srbije, 2015. str. 49-71 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 910753 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ima li potrebe za logopedskom dijagnostikom prije treće godine?
(Is there a need for speech and language diagnostics before the age of three?)
Autori
Blaži, Draženka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Govorno-jezički poremećaji razvojnog doba : zbornik radova = Speech and language disorders at developmental age : collection of papers
/ Milošević, Neda - Beograd : Udruženje logopeda Srbije, 2015, 49-71
ISBN
978-86-915577-2-0
Skup
II Kongres logopeda Srbije "Govorno-jezički poremećaji razvojnog doba" = II Congress of Logopedists of Serbia "Speech and language disorders at developmental age"
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 15.05.2015. - 17.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
rana komunikacija ; jezično-govorni razvoj ; rana dob ; dijagnostički parametri
(early communication ; speech and language development ; early age ; diagnostic parameters)
Sažetak
Uvriježeno je mišljenje u općoj ali i stručnoj javnosti da je za logopedsku dijagnostiku prerano prije treće godine života djeteta. No, komunikacijski i jezičnogovorni razvoj djeteta moguće je pratiti i predvidjeti od rođenja djeteta. Postoje jasni pokazatelji pomoću kojih već u ranoj dječjoj dobi, čak i prije 18. mjeseca života djeteta, možemo uočiti odstupanja u komunikacijskom i jezično-govornom razvoju. Specifični pokazatelji čije potpuno odsustvo pojavljivanja do 18. mjeseca života djeteta ili rijetko i nesustavno pojavljivanje, mogu ukazati na odstupanja u razvoju komunikacije, jezika i govora su: uspostavljanje kontakta očima, sposobnost združivanja pažnje, djelovanje na komunikacijskog partnera pogledom ili uporabom ranih gesta, odazivanje na ime, razumijevanje jednostavnih riječi i fraza, uporaba prvih riječi s komunikacijskom namjerom te pokazivanje interesa za različite igračke. Ovaj rad će dati prikaz različitih istraživanja koja potvrđuju tvrdnju da je komunikacijski i jezično-govorni razvoj moguće pratiti i moguće predvidjeti upravo na temelju pojavljivanja ili nepojavljivanja navedenih specifičnih ponašanja već u najranijoj dobi djeteta, te da je rana logopedska dijagnostika (prije 3. godine života djeteta) nužna potreba i nužan preduvjet za uspješnu logopedsku intervenciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Draženka Blaži
(autor)