Pregled bibliografske jedinice broj: 910480
Značaj dječje igre u poticanju kreativnosti djece rane i predškolske dobi
Značaj dječje igre u poticanju kreativnosti djece rane i predškolske dobi // Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno-obrazovnom sustavu
Zadar, Hrvatska, 2017. str. 62-63 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 910480 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značaj dječje igre u poticanju kreativnosti djece rane i predškolske dobi
(The Significance of Child’s Play in Encouraging Creativity in Children of Early and Preschool Age)
Autori
Palić, Bernarda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno-obrazovnom sustavu
/ - , 2017, 62-63
Skup
Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno-obrazovnom sustavu
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 19.10.2017. - 21.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
kreativnost, pripremljena okolina, slobodna igra, mašta, učenje u ranoj dobi
(creativity, prepared environment, free play, imagination, learning in early age)
Sažetak
Kreativan proces definira se unutar različitih područja, a to su: mašta, originalnost, produktivnost, rješavanje problema i sposobnost za proizvodnju ishoda s određenom vrijednošću. Biti kreativan za djecu označava proces stvaranja veza između različitih područja učenja, što produbljuje njihovo razumijevanje. Ovaj proces uključuje umjetnosti, ples, glazbu, igru uloga i maštovitu igru. Upravo aktivnost dječje slobodne igre ne postavlja pritisak nad dijete i značajna je u poticanju fleksibilnog i kreativnog razmišljanja. Također, potiče iskustva koja podrazumijevaju apstraktno mišljenje i sposobnost korištenja simbola. Igra ne predstavlja luksuz, već krucijalnu dinamiku zdravog fizičkog, intelektualnog i socio-emocionalnog razvoja za djecu od najranije dobi. Upravo igra produbljuje dječje učenje i razumijevanje jer im omogućava učenje putem iskustava iz prve ruke, temeljeno na onome što oni znaju i mogu učiniti. U igri je sve moguće – stvarnost se može u potpunosti zanemariti i mašta preuzima dječje aktivnosti. S obzirom da dječja slobodna igra posjeduje element slobode, kreativnosti i fleksibilnosti, dijete u potpunosti samostalno usmjerava svoje ponašanje te korištenjem vlastitih ideja izgrađuje svoje samopouzdanje, jača kompetencije i sposobno je nositi se sa izazovima. Otvoreno prema istraživanju, eksperimentiranju te pronalasku novih ideja i materijala dijete usvaja nova znanja i razumijevanja o svijetu koji ga okružuje. Primjerena pedagoška praksa označava se kao pružanje prilika djeci za interakciju s odraslima i djecom kroz interakcije koje imaju svoj smisao, uz korištenje odgovarajućih materijala unutar pripremljene okoline, što pred dijete postavlja slobodu uključenosti u igru i otkrivanje novih svjetova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija