Pregled bibliografske jedinice broj: 910319
Roditeljska uključenost u školovanje i adolescentske vršnjačke odnose
Roditeljska uključenost u školovanje i adolescentske vršnjačke odnose, 2017., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 910319 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditeljska uključenost u školovanje i adolescentske vršnjačke odnose
(Parental Involvement in Education and Adolescent Peer Relations)
Autori
Anić, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
05.12
Godina
2017
Stranica
30
Mentor
Velki, Tena
Ključne riječi
adolescenti, uključenost roditelja, školovanje, vršnjački odnosi
(adolescent, parental involvement, education, peer relation)
Sažetak
Osnovni cilj ovoga rada bio je ispitati postoje li dobne, spolne i razlike u socioekonomskom statusu roditelja, u odnosu na njihovu uključenost u djetetovo školovanje i adolescentske vršnjačke odnose. U istraživanju je sudjelovalo 192 roditelja (25% očeva i 75% majki) adolescenata prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda iz sedam srednjih škola s područja Slavonije. Prosječna dob roditelja bila je 45, 28 godina (sd=6, 03), a raspon dobi roditelja od 33 do 65 godina. Roditelji su ispunili Upitnik Socioekonomskog statusa obitelji (SES ; Velki, 2012), Skalu roditeljske uključenosti u obrazovanje djeteta (RUOD ; Velki, 2012) i Upitnik roditeljskog poznavanja djetetovih vršnjaka (RPDV ; Velki, 2012). Dobiveni rezultati pokazuju da se roditelji, s obzirom na njihov spol, ne razlikuju u uključenosti u djetetovo školovanje ; ali da majke bolje poznaju djetetove vršnjake od očeva. Također, roditelji različite dobi podjednako su uključeni u djetetovo školovanje kao i u adolescentske vršnjačke odnose. Rezultati ovog istraživanja također ukazuju da ne postoji ni razlika u uključenosti roditelja u školovanje i adolescentske vršnjačke odnose s obzirom na njihov socioekonomski status.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Tena Velki
(mentor)