Pregled bibliografske jedinice broj: 910294
Kritika krematistike u duhu marketinga
Kritika krematistike u duhu marketinga // Marketing i održivi razvitak/Marketing and sustainable development / Leko Šimić, MIrna (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 55-66
CROSBI ID: 910294 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kritika krematistike u duhu marketinga
(Critique on chrematistics in the context of marketing)
Autori
Radić, Tihomir ; Kursan Milaković, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Marketing i održivi razvitak/Marketing and sustainable development
Urednik/ci
Leko Šimić, MIrna
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
2010
Raspon stranica
55-66
ISBN
978-953-253-074-2
Ključne riječi
krematistika, marketing, etika, kreologija
(chrematistics, marketing, ethics, creology)
Sažetak
Suprotstavljenost ekonomije i krematistike (hrematistike), koju odlučno razotkriva Aristotel, daleko je veći problem današnjeg društva nego što je bio u njegovo vrijeme. Naime, nasuprot ekonomiji koja je a priori usmjerena na proizvodnju, razmjenu, raspodjelu i potrošnju upotrebnih vrijednosti kao nužnih faza reprodukcije društva, krematistika sve više teži što većem vlasničkom prisvajanju, gomilanju i multipliciranju novčanih vrijednosti, odnosno bezgraničnom bogaćenju koje je svrha samome sebi. Zaoštrenost istaknutog odnosa posebno ugrožava i čak dovodi u pitanje svjetski imperativ održivog razvoja kao i demokratski zahtjev današnjeg doba da blagostanje većine čovječanstva mora imati prevagu nad bogaćenjem manjine. Namjera ovog pristupa je ukazati na nužnost marketinške orijentacije koja počiva na izvornim ekonomskim načelima da proizvodnja upotrebnih vrijednosti mora determinirati svekolike vrijednosne odnose robnog i novčanog prometa. U tom se smislu javlja i zahtjev reafirmacije kreologije kao znanosti o ljudskim potrebama koje zahtijevaju valjanost, odnosno funkcionalnost dobra. Ono je presudan kriterij razgraničavanja krematističkih htijenja moćnika od ekonomskog trebanja društvenog privređivanja usmjerenog zadovoljavanju ljudskih potreba i želja. Izlaganje započinje razmatranjem povijesnog razvoja u kojem dolazi do suprostavljanja ekonomije i krematistike. Potom slijedi osvrt na krematistiku iz aspekta poslovne etike i njoj superiornu kritiku u duhu osnovnih kreoloških postavki marketinga. Preciznije rečeno, kreologija kao znanost o ljudskim potrebama, upravo predstavlja suštinski smisao tržišnog ponašanja. U zaključnom dijelu izvode se relevantne spoznaje na osnovi provedenog istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split