Pregled bibliografske jedinice broj: 910279
Segmentacija tržišta na temelju impulzivnosti u kupovnom ponašanju potrošača
Segmentacija tržišta na temelju impulzivnosti u kupovnom ponašanju potrošača // Ekonomski vjesnik : časopis Ekonomskog fakulteta u Osijeku, 23 (2010), 2; 385, 399 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 910279 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Segmentacija tržišta na temelju impulzivnosti u kupovnom ponašanju potrošača
Autori
Mihić, Mirela ; Kursan Milaković, Ivana
Izvornik
Ekonomski vjesnik : časopis Ekonomskog fakulteta u Osijeku (0353-359X) 23
(2010), 2;
385, 399
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
segmentacija tržišta, klaster analiza, impulzivno kupovno ponašanje, potrošači, demografska obilježja, varijable individualnih različitosti
(market segmentation, cluster analysis, impulsive buying behavior, consumers, demographic characteristics, individual differences variables)
Sažetak
Cilj i svrha ovog istraživanja je utvrditi mogu li se temeljem impulzivnosti u kupovnom ponašanju izdvojiti dovoljno različiti segmenti potrošača. Istraživanje je provedeno na uzorku od 180 ispitanika Splitsko-dalmatinske županije. Polazeći od problematike i ciljeva istraživanja, postavljena je temeljna hipoteza, kao i četiri dodatne. Za identifikaciju segmenata korištena je klaster analiza, temeljem koje su izdvojena tri segmenta, nazvana: ''racionalni'', ''dijelom racionalni i dijelom impulzivni'', te ''impulzivni'' potrošači. Da bi se izdvojeni segmenti bolje opisali te utvrdilo razlikuju li se oni s obzirom na pojedina demografska, odnosno socio-ekonomska obilježja, kao i varijable individualnih različitosti, u radu je korištena i analiza varijance. Dobiveni rezultati potvrđuju temeljnu hipotezu prema kojoj se korištenjem analiziranih varijabli mogu izdvojiti dovoljno različiti segmenti potrošača. Povezujući demografska obilježja, kao i čimbenike individualnih različitosti s impulzivnom kupovinom, dobiveni su uglavnom očekivani rezultati. Tako se pokazalo da se izdvojeni segmenti kod analiziranih demografskih varijabli znatno razlikuju samo u pogledu dobi i radnog statusa ispitanika, dok je razlika među segmentima kod većine pokazatelja individualnih različitosti znatna. Na kraju rada navode se ograničenja istraživanja, doprinos rada uz odgovarajuće preporuke marketerima i maloprodavačima, te smjernice za buduća istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- EconLit