Pregled bibliografske jedinice broj: 910261
Utjecaj demografskih i individualnih čimbenika na impulzivnu kupovinu
Utjecaj demografskih i individualnih čimbenika na impulzivnu kupovinu // Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 22 (2010), 1; 7-28 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 910261 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj demografskih i individualnih čimbenika na impulzivnu kupovinu
(Influence of demographic and individual difference factors on impulse buying)
Autori
Mihić, Mirela ; Kursan Milaković, Ivana
Izvornik
Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu (0353-4790) 22
(2010), 1;
7-28
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
impulzivna kupovina, impulzivnost, demografska obilježja, čimbenici individualnih različitosti
(impulse buying, impulsivity, demographic characteristics, individual difference factors)
Sažetak
Cilj je ovog rada utvrditi povezanost demografskih, odnosno socioekonomskih obilježja potrošača te pokazatelja individualnih različitosti s impulzivnim kupovnim ponašanjem, i to s više pojedinačnih i jednim zbirnim pokazateljem impulzivnosti. Rad se sastoji od teorijskog i istraživačkog dijela. U prvom se dijelu iznose teorijska saznanja o analiziranoj problematici te prezentiraju rezultati dosadašnjih istraživanja, a u praktičnom se dijelu izlažu metodologija i rezultati istraživanja. Polazeći od problematike rada, ciljeva te rezultata prethodnih istraživanja, u radu su postavljene odgovarajuće hipoteze koje su temeljem dobivenih rezultata istraživanja uglavnom potvrđene. Tako je utvrđeno da su od razmatranih demografskih čimbenika, dob i osobito radni status povezani s najvećim dijelom pokazatelja impulzivne kupovine, kao i zbirnim pokazateljem impulzivnosti. Povezivanjem prihoda kućanstva s korištenim pokazateljima impulzivnosti, dobiveni su suprotni rezultati. Naime, dok prihod kućanstva značajnije ne utječe na većinu pokazatelja impulzivnog kupovnog ponašanja, on je značajnije povezan sa skupnim čimbenikom impulzivnosti, što upućuje na to da ovaj rezultat treba uzeti s oprezom. Rezultati istraživanja također pokazuju da je većina individualnih pokazatelja (posebno inovativnost, odnosno sklonost modernom te uživanje u kupovini) povezana s impulzivnim kupovnim ponašanjem, i to pozitivno ili negativno, te da čimbenici individualnih različitosti značajnije od demografskih obilježja potrošača utječu na impulzivnu kupovinu. Na kraju rada navode se ograničenja istraživanja, doprinos rada, kao i smjernice za buduća istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ABI/INFORM