Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 910261

Utjecaj demografskih i individualnih čimbenika na impulzivnu kupovinu


Mihić, Mirela; Kursan Milaković, Ivana
Utjecaj demografskih i individualnih čimbenika na impulzivnu kupovinu // Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 22 (2010), 1; 7-28 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 910261 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj demografskih i individualnih čimbenika na impulzivnu kupovinu
(Influence of demographic and individual difference factors on impulse buying)

Autori
Mihić, Mirela ; Kursan Milaković, Ivana

Izvornik
Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu (0353-4790) 22 (2010), 1; 7-28

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
impulzivna kupovina, impulzivnost, demografska obilježja, čimbenici individualnih različitosti
(impulse buying, impulsivity, demographic characteristics, individual difference factors)

Sažetak
Cilj je ovog rada utvrditi povezanost demografskih, odnosno socioekonomskih obilježja potrošača te pokazatelja individualnih različitosti s impulzivnim kupovnim ponašanjem, i to s više pojedinačnih i jednim zbirnim pokazateljem impulzivnosti. Rad se sastoji od teorijskog i istraživačkog dijela. U prvom se dijelu iznose teorijska saznanja o analiziranoj problematici te prezentiraju rezultati dosadašnjih istraživanja, a u praktičnom se dijelu izlažu metodologija i rezultati istraživanja. Polazeći od problematike rada, ciljeva te rezultata prethodnih istraživanja, u radu su postavljene odgovarajuće hipoteze koje su temeljem dobivenih rezultata istraživanja uglavnom potvrđene. Tako je utvrđeno da su od razmatranih demografskih čimbenika, dob i osobito radni status povezani s najvećim dijelom pokazatelja impulzivne kupovine, kao i zbirnim pokazateljem impulzivnosti. Povezivanjem prihoda kućanstva s korištenim pokazateljima impulzivnosti, dobiveni su suprotni rezultati. Naime, dok prihod kućanstva značajnije ne utječe na većinu pokazatelja impulzivnog kupovnog ponašanja, on je značajnije povezan sa skupnim čimbenikom impulzivnosti, što upućuje na to da ovaj rezultat treba uzeti s oprezom. Rezultati istraživanja također pokazuju da je većina individualnih pokazatelja (posebno inovativnost, odnosno sklonost modernom te uživanje u kupovini) povezana s impulzivnim kupovnim ponašanjem, i to pozitivno ili negativno, te da čimbenici individualnih različitosti značajnije od demografskih obilježja potrošača utječu na impulzivnu kupovinu. Na kraju rada navode se ograničenja istraživanja, doprinos rada, kao i smjernice za buduća istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Ivana Kursan Milaković (autor)

Avatar Url Mirela Mihić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mihić, Mirela; Kursan Milaković, Ivana
Utjecaj demografskih i individualnih čimbenika na impulzivnu kupovinu // Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 22 (2010), 1; 7-28 (recenziran, članak, znanstveni)
Mihić, M. & Kursan Milaković, I. (2010) Utjecaj demografskih i individualnih čimbenika na impulzivnu kupovinu. Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 22 (1), 7-28.
@article{article, author = {Mihi\'{c}, Mirela and Kursan Milakovi\'{c}, Ivana}, year = {2010}, pages = {7-28}, keywords = {impulzivna kupovina, impulzivnost, demografska obilje\v{z}ja, \v{c}imbenici individualnih razli\v{c}itosti}, journal = {Tr\v{z}i\v{s}te : \v{c}asopis za tr\v{z}i\v{s}nu teoriju i praksu}, volume = {22}, number = {1}, issn = {0353-4790}, title = {Utjecaj demografskih i individualnih \v{c}imbenika na impulzivnu kupovinu}, keyword = {impulzivna kupovina, impulzivnost, demografska obilje\v{z}ja, \v{c}imbenici individualnih razli\v{c}itosti} }
@article{article, author = {Mihi\'{c}, Mirela and Kursan Milakovi\'{c}, Ivana}, year = {2010}, pages = {7-28}, keywords = {impulse buying, impulsivity, demographic characteristics, individual difference factors}, journal = {Tr\v{z}i\v{s}te : \v{c}asopis za tr\v{z}i\v{s}nu teoriju i praksu}, volume = {22}, number = {1}, issn = {0353-4790}, title = {Influence of demographic and individual difference factors on impulse buying}, keyword = {impulse buying, impulsivity, demographic characteristics, individual difference factors} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • ABI/INFORM





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font