Pregled bibliografske jedinice broj: 909623
Primjena tjelesnih aktivnosti u radu s djecom rane dobi
Primjena tjelesnih aktivnosti u radu s djecom rane dobi // Međunarodni znanstveno - stručni skup: Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja - mogućnosti i izazovi / Kokanović, Tihana ; Opić, Siniša ; Jurčević Lozančić, Anka (ur.).
Sisak: Dječji vrtić Sisak Stari, 2017. str. 285-294 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 909623 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena tjelesnih aktivnosti u radu s djecom rane dobi
(Application of physical activities in early childhood education)
Autori
Badrić, Marko ; Beraković, Tereza
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Međunarodni znanstveno - stručni skup: Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja - mogućnosti i izazovi
/ Kokanović, Tihana ; Opić, Siniša ; Jurčević Lozančić, Anka - Sisak : Dječji vrtić Sisak Stari, 2017, 285-294
ISBN
978-953-57449-3-1
Skup
Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja - mogućnosti i izazovi
Mjesto i datum
Sisak, Hrvatska, 20.04.2017. - 21.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca ; igra ; odgajatelji ; predškolska dob ; tjelesna aktivnost
(children ; physical activity ; play ; preschool teachers ; preschool-aged)
Sažetak
Primaran cilj istraživanja bio je ispitati mišljenja i stavove odgojitelja/ica o važnosti tjelesne aktivnosti u ranoj dječjoj dobi te o planiranju i primjeni tjelesnih aktivnosti u radu s djecom rane dobi. Sekundarni cilj bio je ukazati na to da su tjelesne aktivnosti u radu s djecom rane dobi neopravdano zapostavljene, te poticanje ispitanika na promišljanje o provođenju tjelesnih aktivnosti s djecom rane dobi u vlastitoj praksi. Istraživanje je provedeno pomoću anketnog upitnika koji je konstruiran za ovo ispitivanje. Upitnik je bio anoniman te je ispitanicima isporučen elektronskom poštom kao i putem društvene mreže. Uzorak varijabli sastojao se od demografskih podataka (spol, dob, godine radnog staža, stupanj obrazovanja), te deset pitanja s ponuđenim odgovorima. U upitniku je sudjelovalo 172 ispitanika od čega 168 osoba ženskog spola i 4 osobe muškog spola. Analizom dobivenih frekvencija izračunati su postoci za svaki ponuđeni odgovor. Dobiveni podaci obrađeni su pomoću programa Microsoft Excel-a. Rezultati istraživanja pokazali su da odgojitelji djece rane dobi smatraju tjelesne aktivnosti važnima u ranom dječjem razvoju te da tjelesne aktivnosti planiraju i primjenjuju ih u radu. Provode ih često, najčešće u sobama dnevnog boravka uz poligone za kretanje i u kombinaciji pjesmica s pokretom. Tjelesna aktivnost u radu s djecom rane dobi, osim onih koje djeca spontano pokazuju, trebaju biti planirane i programirane u cjelinu odgojno-obrazovnog procesa te ih treba pridodati u kontekst igre. Osim odgojitelja, u tjelesnom razvoju djeteta bitnu ulogu ima i poticajno okruženje koje dobro osmišljeno djecu može poticati na samostalno i spontano, a s druge strane organizirano kretanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)