Pregled bibliografske jedinice broj: 909247
Odnos kvalitete akademske motivacije i akademskog uspjeha
Odnos kvalitete akademske motivacije i akademskog uspjeha, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Mostar
CROSBI ID: 909247 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos kvalitete akademske motivacije i akademskog uspjeha
Autori
Šimović, Anamarija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Mostar
Datum
17.11
Godina
2017
Stranica
30
Mentor
Dodaj, Arta
Ključne riječi
motivacija, ciljne orijentacije, teorija samodeterminacije, akademski uspjeh
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi odnos kvalitete akademske motivacije i nekih indikatora akademskog uspjeha. Ispitivanje je provedeno na uzorku studenata Sveučilišta u Mostaru (N=150) prosječne dobi od 21 godinu (M= 21.35, SD=1.48). Za mjerenje motivacije za studiranje korištena je adaptirana verzija Upitnika motiva/razloga učenja (Black i Deci, 2000) dok je za procjenu ciljnih orijentacija studenata korištena je Skala ciljeva postignuća (Rovan, 2011). Indikatori akademskog uspjeha su bili: godina studija, prosječna ocjena postignuta na ispitima u zadnjem ispitnom roku, broj položenih ispita na predzadnjem roku, broj položenih ispita na zadnjem roku te eventualni ponovni upis godine. Pokazalo se da su cilj ovladavanja putem uključivanja i cilj izbjegavanja rada negativno povezani sa nekim indikatorima akademskog uspjeha (godina studija i prosječna ocjena), dok su cilj ovladavanja putem izbjegavanja i cilj izvedbe putem uključivanja pozitivno povezani sa nekim indikatorima akademskog uspjeha (prosječna ocjena i broj položenih ispita na lipanjskom roku). Cilj izvedbe putem izbjegavanja nije povezan sa indikatorima akademskog uspjeha. Kao što je očekivano, razina autonomije pozitivno povezana sa prosječnom ocjenom kao indikatorom akademskog uspjeha. Rezultati su interpretirani u skladu s teorijskom podlogom istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija