Pregled bibliografske jedinice broj: 909243
Potreba za spoznajom i strategije traženja informacija kao prediktori akademskog postignuća
Potreba za spoznajom i strategije traženja informacija kao prediktori akademskog postignuća, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Mostar
CROSBI ID: 909243 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potreba za spoznajom i strategije traženja informacija kao prediktori akademskog postignuća
Autori
Krešić, Toni
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Mostar
Datum
27.09
Godina
2017
Stranica
46
Mentor
Dodaj, Arta
Ključne riječi
akademsko postignuće, potreba za spoznajom, strategije traženja informacija
Sažetak
Teoretsko polazište ovog rada jeste Cacciopova i Pettyeva (1982) konceptualizacija dispozicije potrebe za spoznajom i Millerov (1996) model strategija traženja informacija. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između potrebe za spoznajom, strategija traženja informacija (izravno traženje, nadgledanje visokog socijalnog troška i nadgledanje niskog socijalnog troška) te akademskog postignuća. U istraživanju je sudjelovalo 224 studenta Sveučilišta u Mostaru. Relevantne varijable mjerene su Skalom potrebe za spoznajom i Skalom strategija traženja informacija, dok je akademsko postignuće ispitano na temelju prosjeka ocjena. Provedbom jednosmjernih analiza utvrđeno je da postoje značajne razlike u korištenju strategija traženja informacija u akademskom kontekstu. U prosjeku se izraženije koristi izravno traženje od strategija nadgledanja visokog socijalnog troška, no ne i od strategija nadgledanja niskog socijalnog troška ; strategije nadgledanja niskog socijalnog troška izraženije se koriste od strategija nadgledanja visokog socijalnog troška. Rezultati korelacijskih analiza ukazuju na značajnu povezanost između potrebe za spoznajom te korištenja strategija izravnog traženja s akademskim postignućem. Smjer povezanosti je pozitivan za obje varijable, što znači da je izraženija potreba za spoznajom i izraženije korištenje izravnog traženja povezano s većim prosjekom ocjena. Nadalje, utvrđeno je da potreba za spoznajom od ispitivanih varijabli jedina ostvaruje značajan samostalan doprinos objašnjenju akademskog postignuća. Analiza razlika u prosjeku ocjena s obzirom na potrebu za spoznajom i strategije traženja informacija pokazuje da izraženija potreba i izraženije korištenje izravnog traženja rezultira boljim prosjekom ocjena. Zaključak ovog istraživanja jest da potreba za spoznajom predstavlja važan čimbenik akademskog postignuća, dok nalazi ne podržavaju tvrdnju o strategijama traženja informacija kao bitnom faktoru u obrazovnom kontekstu.
Izvorni jezik
Hrvatski