Pregled bibliografske jedinice broj: 909242
Altruizam, empatija i samopoštovanje kod studenata humanističkog i nehumanističkog usmjerenja
Altruizam, empatija i samopoštovanje kod studenata humanističkog i nehumanističkog usmjerenja, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Mostar
CROSBI ID: 909242 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Altruizam, empatija i samopoštovanje kod studenata humanističkog i nehumanističkog usmjerenja
(Altruism, empathy and self-esteem in students of humanistic and non-humanistic orientation)
Autori
Barać, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Mostar
Datum
26.09
Godina
2017
Stranica
40
Mentor
Dodaj, Arta
Ključne riječi
altruizam, empatija, samopoštovanje, studijsko usmjerenje, volontiranje
(altruism, empathy, self-esteem, study orientation, volunteering)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi odnos između altruizma, empatije i samopoštovanja kod studenata različitih studijskih usmjerenja. U istraživanju je sudjelovalo 195 studenata Sveučilišta u Mostaru, 95 studenata Filozofskog fakulteta i 100 studenata Ekonomskog fakulteta, dobi od 18 do 25 godina. Za mjerenje altruizma korištena je Skala altruzima, za mjerenje empatije Skala emocionalne empatije, te za mjerenje samopoštovanja korišten je Rosenbergov upitnik. Rezultati provedenog istraživanja pokazuju da studentice postižu značajno veće rezultate na dimenziji altruizma i empatije od studenata. Njihovi rezultati na varijabli samopoštovanje su podjednaki. Nisu utvrđene značajne razlike na dimenziji altruzima i empatije, te samopoštovanja između studenata različitih studijskih usmjerenja. Studenti koji sudjeluju u volonterskim aktivnostima imaju značajno veću razinu altruizma, dok nema razlike u empatiji i samopoštovanja između volontera i ne-volontera. Utvrđeno je da postoji statistički značajna povezanost varijabli altruizma i empatije, dok nema značajne povezanosti altruizima i empatije sa samopoštovanjem. S obzirom na glavni cilj ovog istraživanja, može se zaključiti da na odabir studija mladih osoba utječu brojni činitelji, a ne samo tip ličnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski