Pregled bibliografske jedinice broj: 909166
Strah od jezika u ovladavanju inojezičnim hrvatskim
Strah od jezika u ovladavanju inojezičnim hrvatskim, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 909166 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strah od jezika u ovladavanju inojezičnim hrvatskim
(Language Anxiety at Speakers of Croatian as a Second and Foreign Language)
Autori
Zubak, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.11
Godina
2017
Stranica
58
Mentor
Dr. sc. Ana Ćavar
Ključne riječi
strah od jezika ; strah od slušanja ; strah od govorenja ; inojezični hrvatski
(language anxiety ; listening anxiety ; speaking anxiety ; Croatian as a second and foreign language)
Sažetak
U radu se govori o fenomenu straha od jezika kod govornika hrvatskog kao inog. Uloga afektivnih čimbenika u nastavi sagledat će se u kontekstu komunikacijski usmjerene nastave koja je danas prevladavajući pristup u poučavanju inih jezika. Strah od jezika jedan je od afektivnih čimbenika koji uvelike utječe na ovladavanje inim jezikom, stoga se u teorijskom dijelu rada proučava fenomen straha od inog jezika, njegovi uzroci, manifestacije, povezanost s uspjehom u učenju te se poseban naglasak stavlja na strah od komunikacije koji uključuje strah od govorenja i strah od slušanja na inom jeziku. Istraživački dio rada bavi se strahom od jezika kod govornika hrvatskog kao inog. Istraživanje je provedeno u sklopu Croaticuma – Centra za hrvatski kao drugi i strani u ljetnom semestru akademske godine 2016/2017. Sudjelovalo je ukupno pedeset troje ispitanika koji su tada pohađali Jezične vježbe 1, 3, 5 i 6. Korišten je prilagođeni upitnik nastao na temelju postojećih upitnika. Cilj istraživanja bio je utvrditi postojanje straha od jezika te straha od govorenja i slušanja kod govornika hrvatskog kao inog te utvrditi povezanost s varijablama spola, stupnja učenja jezika, samoprocjene jezičnih vještina i pripadnosti jezičnoj skupini. Rezultati su pokazali postojanje negativne korelacije između stupnja jezičnih vježbi i straha od slušanja. Utvrđena je povezanost samoprocjene ovladanosti hrvatskim jezikom sa strahom od jezika, strahom od govorenja te strahom od slušanja. Također je utvrđena povezanost stupnja straha od hrvatskog jezika s pripadnosti jezičnoj skupini.
Izvorni jezik
Hrvatski